Horze benlindor

cactuspower

Trådstartare
Är det någon som har benlindorna från Horze, alltså de som är av butikens eget märke? Vad tycker ni om dessa? Jag tänkte ev. beställa ett par lindor därifrån om det är något att ha, ska då samtidigt beställa lite schabrak samt arnika m.m.

Men som sagt vad tycker ni om just Lindorna? Vilka har ni; de vanliga i fleece, de som ska vara mer hållbara/lyxigare fleecelindorna,
de som är med både fleece och elastisk eller de som är helt elastiska?

Jag gillar att matcha schabrak, lindor, mina egna kläder m.m. när jag rider och därför vill jag gärna ha lindor i lite olika färger - när jag väl rider med lindor vill säga för det blir inte så himla ofta. Och jag har helt enkelt inte råd att lägga ut x antal hundra på att köpa lindor från t.ex. Equiline. Ska även köpa fleecelindor att ha i stallet men där matchar jag gärna täcke, lindor och ev. grimma (om jag inte har lädergrimman).

Men så vad har ni för åsikter om lindorna från Horze? :)

Sv: Horze benlindor

Jag har inte prövat lindorna men jag skulle gärna vilja veta var de går att se och köpa ifrån? Blev ju nyfiken när de verkade vara rätt så billiga! :)

Går att beställa från Horze´s hemsida. www.horze.se
Jag har själv beställt därifrån en gång och är Supernöjd(!) med allting jag beställde.
Superbra service och superbra grejer! Till mycket bra priser dessutom!
Ja det var nästan över förväntan bra. :D

De elastiska ridlindorna kostar 59:-
Stallindorna i polarfleece kostar 65:-
Fleecelindorna i kvalitétsfleece kostar 79:-
Och de komb. lindorna, alltså ridlindorna fleece/elastisk kostar 69:-

Då är det för 4 st lindor. :)

Mycket bra pris alltså!

Jag har ett par elastiska och ett par med hälften fleece och hälften elastik. Dom är super! Dom rekomenderar jag, bra för det priset. Har bild på dom gröna, har även ett par pärlgråa.

Kanske inte syns så bra. Har även ett grönt hoppschabrak därifrån med jätte bra passform (hästen har det på bilden)

Lady2.jpg

Benlindorna kostade 59kr och schabraket 69 kr tror jag. Var ett tag sen jag beställade.

Lite off topic men ändå...Är det nån som har deras bomullstäcke? Hur är strolekarna? färgen?
Funderar på att köpa ett men vet inte vilken storlek eftersom jag har en häst som är 140 lång i ryggen. :smirk:

Nu har jag ju inga lindor men en vojlock som min dotter köpte när hon var på globen och det har hållt sej hur fint som helst!!

Jag har köpt en del saker ifrån dem och varit supernöjd med allt. Men just fleecelindorna som jag köpte blev jag lite besviken på. Kardborrebandet lossnade efter bara några gångers användning.

(Lätt att sy dit själv men ändå trist).

Annars är jag nöjd, köpt billigt schabrak som hållt sig superfint även efter tvätt. :D

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning Min häst har fått en summa pengar att köpa sig en julklapp för från sin fanclub. Men vad vill han ha? Vi är inte direkt bortskämda med... 2
Svar
20
· Visningar
4 762
Senast: Gimlan
·
Hästmänniskan Lite konstig fråga kanske men hade varit roligt att veta lite hur ni har det och tänker om reserv saker.:D Jag tävlar och tränar... 2
Svar
27
· Visningar
2 943
Senast: Ingela_S
·
Hästvård ligger tråden fel, så flytta den gärna. Jag undrar helt enkelt om man kan använda elastiska lindor som stallbandage? Det jag...
Svar
13
· Visningar
2 060
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka