Horseware storlek för Bucas!

Harbor

Trådstartare
Vår ponny har storlek 5’0 I Horseware (100cm). Vad sjutton ska den ha i Bucastäcken? Deras 5’0 är 115cm!
Nån som vet? Känns jätteologiskt.

Vår ponny har storlek 5’0 I Horseware (100cm). Vad sjutton ska den ha i Bucastäcken? Deras 5’0 är 115cm!
Nån som vet? Känns jätteologiskt.
Kollade storlekstabeller och 5,0 verkar vara samma storlek i både HW och bucas. Båda är 152 cm när man mäter såhär:

1589484322526.webp

Enligt Buccas själva är 5' = 105 cm, och inte 115.

På min häst så stämmer storlekarna perfekt med varandra, men jag har jämfört med Amigo då. Rhino och Rambo kan passa annordlunda pga skärningen i halsen.

Enligt Buccas själva är 5' = 105 cm, och inte 115.

På min häst så stämmer storlekarna perfekt med varandra, men jag har jämfört med Amigo då. Rhino och Rambo kan passa annordlunda pga skärningen i halsen.
Men se tabellen, där står 5’0=115.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Fiorano
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
972
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av hur horseware-täcken är kontra lippotäcken i storlek? Lippotäcken passar vår ponny väldigt bra, men söker...
Svar
3
· Visningar
1 638
Senast: Kiwifrukt
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka