niikon92

Trådstartare
Ni vet dem har slickbrukarna HorseLyx...
Jag har två till min häst, den blå (original) och den gula (Garlic).
Tror ni han gillar dem? NEJ :O Han luktar lite på dem o sen är dem inte intressanta mer...
De andra hästarna i stallet (3st) blir som galna såfort man öppnar locket, även flera andra hästar jag vet...

Bara min som ratar dessa?
Kanske ska jag försöka med annan smak... anledningen till att jag vill "ge" honom detta är för att han ska ta det som belöning och slippa ge honom godis/belöning direkt ur handen :P

Så... vad säger era hästar om dessa slickburkar?

// Niikon92
 
Samma här. Mina två kompisars hästar gillar dem men såklart inte min. Får fortsätta med morotsbitar till stretching. Båda stenarna är mint.
 
Min häst tycker inte heller att de är så fantastiska. Nosar och slickar ev lite förstrött innan hon återgår till gräset :p
 
alla hästar i stallet älskar dem :D min med, inte så hon orkar göra sig mödan o stretcha fööör mycket eller blir hysterisk, men vid jobbiga hovlagaren sist stod hon så snällt o stilla näär hon fick slicka på burken ^^
 
Alla hästar i stallet där min häst står älskar dem :). Jag har den blå. Hästen blir typ paralyserad av den och kan stå och slicka superlänge :)
 
Ponnyerna i stallet där jag hängde förut verkade älska de där slickisarna! Vet inte riktigt vilka smaker de var, var lite olika tror jag. De flesta andra hästar som fick prova verkade gilla det också, stora som små :)
 
Haha två av våra är galna i burkarna har den orginal, mint och sen den gröna. Men den tredje kan ibland ta och slicka lite i den men inte mer än så. Används flitigt när 3 åringen ska skos så hovslagaren slipper ha 550 kg häst i knät ;)
 
HorseLyx för min häst är som kattmynta för katten. Hon är heltokig i sina burkar! Har den blå och den gröna.
 
Det var bara en av mina som gillade den från början efter ett tag började en av dom andra också slicka på den, av ren snålhet bara. Den tredje vägrar ens smaka på den.
 
Ja har den blåa till mina två hästar och dom ÄLSKAR den. Speciellt ponnyn som är ett matfreak, typ vägrar släppa den . Och tittar på mig med en vädjande blick varje gång jag rör burken eller ens är påväg åt det hållet.:love::p:D
 
Mint, vilken färg är det? Kan tänka mig att det är något för min häst :d

Av tre hästar i stallet är två tokiga i den, vi har den blå. Självklart är det min häst som inte är så förtjust ;) Ibland är hon sugen på den och slickar några slick, ibland tokdissar hon den. De andra står och slickar och slickar och slickar i en evighet om de får.
 
Alla jag testat på gillar, utom min då såklart. Men hon är rätt kräsen med vad för godis hon äter överlag. Bortskämd ;)
 
Jag har en i originalsmak. Först var min häst helt tokig i den, sedan mattades intresset av och han slickade bara ett par gånger när man tog fram den. Då låg den bortglömd i skåpet ett tag, men så provade jag en tid senare och då var den intressant igen! Han kanske tröttnade på smaken där i början…
 
Mint, vilken färg är det? Kan tänka mig att det är något för min häst :d

Av tre hästar i stallet är två tokiga i den, vi har den blå. Självklart är det min häst som inte är så förtjust ;) Ibland är hon sugen på den och slickar några slick, ibland tokdissar hon den. De andra står och slickar och slickar och slickar i en evighet om de får.

Mint: Ljusblå
Orginal: Blå
Vitlök: Gul
Respiratory: Grön


Kl*
Har ridsportsbutik och har därför provat alla smakerna. Upplever att mina hästar gillar grön bäst, sen mint. Orginal och vitlök är lika poppis eller vad man ska säga. Den som köps mest hos oss är respiratory faktiskt. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 912
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 680
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Skulle vilja veta om det är fler här som har en sån petfis som jag har? ;) Min kuse har alltid varit väldigt kräsen med sin mat, äter...
Svar
13
· Visningar
1 813
Senast: Soffan74
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
1 990
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp