Horse Guard regntäcke

Camilla_H

Trådstartare
Jag har kollat igenom trådarna om Horse Guard täckena men då jag precis bestämt mig för att köpa ett så undrar jag om ni som har dem kan säga om de är små, normala eller stora i storleken?

Det här täcket är ett sånt där snyggt beigrutigt med blått nertill (Luxus, heter det nog).

Min häst är kort och har 125 eller 135 cm beroende på hur täckena är. Thermo Master har han alltid 125 på, men andra täcken kan bli lite små i den storleken.

/Camilla

Sv: Horse Guard regntäcke

Jag tycker de är tämligen normala i storlekarna. Min häst har 155 på horse guard, shires mm. Däremot har hon 145 på hööks täcken.

//Alice

Min häst varierar också mellan 125 och 135. Mitt Horse Guard är ett regntäcke i 125 och vintertäcket ett Thermo Master i 135. Lidos skulle nog passat bäst i något mitt emellan, för vintertäcket är lite för långt, och regntäcket på gränsen till för smalt över bogarna/halsen. Hjälpte det dig nåt..? :crazy:

Lidos i regntäcket: http://www.fotogalleriet.se/arkivet/synligt_11/00920000-00929999/big/922732.jpg

Lidos i vintertäcket: http://www.fotogalleriet.se/arkivet/synligt_14/01150000-01159999/big/1157369.jpg
(Den enda bilden jag har där man ser hästen rakt från sidan med vintertäcket på...:crazy: )

Jag har fått hem täcket!
:banana: :banana: :banana: :bump: :bump: :bump:

Det var skitsnyggt! :D :bump:

Och det ser ut att var stort nog fast att det är 125 cm - ska prova nu ikväll.

/Camilla

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter i funderingar på att investera i ett eller två nya täcken, och är sugen på Rambo. Har sedan tidigare 2 rambo täcken, men...
2
Svar
26
· Visningar
17 828
Senast: LiselotteA
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har...
2
Svar
32
· Visningar
3 855
Senast: Salinero
·
Utrustning Hade tänkt att införskaffa ett fodrat regntäcke alt. något tunnare vintertäcke till mitt arabföl i vinter. Tänkt att ha utifall att...
Svar
18
· Visningar
1 437
K
Utrustning Jag tycker de har lite dåligt med bilder på deras hemsida, är det någon som har bilder på fleece täcket och/eller stalltäcket med glatt...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Pigalle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Remisser 1177
  • Skottlossning på skola

Hund, Katt, Andra Djur