Efter en massa utredningar och grejer har vi landat i att allt berodde på magsår som med stor sannolikhet uppstått av stressen i första hemmet. Det blev ju inte bättre av att han smittades med giardia på ena kliniken. Han är nu färdigbehandlad för det och är fri från giardia men stressbehandlingen fortgår och den räknar jag med kommer behöva fortgå länge till, kanske resten av hans liv men jag har idag en pigg, glad, busig hund som mår toppen på alla sätt och vis men han saknar sina ben. Eftersom han nu behandlas som allergihund med tanke på hur hans mage såg ut är vanliga ben uteslutna och jag tänker då horn. Han slussas nu efter drygt ett halvår på hydrolyserat foder (extremt sakta) över på brit care sensitive, i den är det hjort och han verkar tolerera det väl men är det sak samma med dovhjort eller kronhjortshorn? Han är en frenetisk tuggare och ett vanligt ben i råhud 20x2-3 cm går på 20 minuter på sin höjd så ett horn som räcker en stund vore ju trevligt men det får såklart inte vara för hårt heller. Jag har fattat det som att dovhjortshorn är mjukare men vad innebär mjukare? Går åt som ett råhudsben, räcker i några timmar, dagar, veckor?