Hormonh*****e!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fullblod

Hur länge håller såna här hormonsvallningar i sig efter bebisen är född... är känslig värre.. nästan värre än innan hon föddes... Jag har eofs alltid varit känslig men det brukar inte vara en tiondel av det här...
Har precis suttit och tittat på Spirit - hästen från vildmarken:love: med dottern och jag bara gråter som en :devil: fontän.. Visst den är sorglig och lycklig om vartannat men det är väl 5:e gången jag ser den:angel: ... ibland kan det räcka att jag ser en häst på tv så börjar jag att böla... börjar lixom bli :devil: trött på det här... Det tar på krafterna att bara böla så fort något händer omkring mig... :crazy:
Hoppas verkligen att det ger med sig snart... annars blir jag arg...:D
 
Sv: Hormonh*****e!!

Om du ammar får du nog dras med gråthormonen lite längre.

Min två äldsta är ammade i 3-4 veckor och där hann jag bli normal tills de var 6 månader och jag vart gravid igen. Trean amamdes till han var 8 månader nu är han 18 månader och jag har väl inte blivit normal än. :) Eller jo i höstas var jag nog ganska normal ett tag i alla fall.

Nä det är hormoner som tar ett atg att gå ur kroppen. Är man dessutom av den snyftiga typen normalt är risken tydligen större att det tar längre tid innan amn blir normal.
 
Sv: Hormonh*****e!!

Sonen är 6 mån och ammas,och jag gråter som ett såll till och från över absolut inget alls...Börjar bli riktigt trött på att han blivit en sådan mes,iaf jag känner mig sådan,det kan vara en reklamplasch nere på torget som får mig att gråta...:crazy:
 
Sv: Hormonh*****e!!

uuuuhhh :( vad jobbigt... får väl skaffa ett till på en gång då så man kan bli av med det så småningom sen :idea: ...
 
Sv: Hormonh*****e!!

jo jag känner igen det där... behöver inte vara något alls som utlöser en gråtattack.. å man känner ju sig lagom kul när man står sån på stan bland folk... de tror väl man är helt konstig:angel: ... som om jag inte va det men iaf:rofl:
 
Sv: Hormonh*****e!!

Låter ju jobbigt ju.. jag som vill amma länge... eller iaf ett år... så då ska jag gå omkring såhär i över ett år till :eek: ... jaja vad gör man inte för den lilla ängeln:love:
 
Sv: Hormonh*****e!!

Fullblod skrev:
Låter ju jobbigt ju.. jag som vill amma länge... eller iaf ett år... så då ska jag gå omkring såhär i över ett år till :eek: ... jaja vad gör man inte för den lilla ängeln:love:
Bara bita ihop och se :devil: glad ut medans tårarna sprutar.

Kan ju tala om att när jag vänta yngsta och även när han var född så grina jag jämt till hejdåvisan i "Nalle har ett stort blått hus". :crazy: Samma sång var iofs den som höll mig upp under själva förlossningen. Men det kändes lite jäkla löjligt att grina till barnprogram. :o
 
Sv: Hormonh*****e!!

Jag har kanske haft tur för jag grinade inte så rysligt mycket mer efter att jag fick Emil (även om jag ofta gråter utan anledning dagarna före mens och så) men jag SVETTADES mängder så fort ungen gnällde lite, fortfarande (Emil är snart 2 år) kan jag börja svettas om han vrålar mycket, detta skyller jag helt och hållet på hormoner, det var riktigt jobbigt när jag ammade och var tvungen att hålla mig varm om brösten för att inte få mjölkstockning. En fleeceväst var då mitt bästa plagg varmt utan att vara för varmt (med hänsyn till svettningarna)
 
Sv: Hormonh*****e!!

hihi jo det kan ju kännas lite jobbigt att gråta till barnprogrammen... men nu sist så började jag gråta när jag tittade på hästhoppning på tv... när nån vann... precis som om jag inte visste att nån skulle vinna:angel: ... menmen det är väl bara att bita ihop då :smirk: ... *suckar djupt*
 
Sv: Hormonh*****e!!

Fullblod skrev:
hihi jo det kan ju kännas lite jobbigt att gråta till barnprogrammen... men nu sist så började jag gråta när jag tittade på hästhoppning på tv... när nån vann... precis som om jag inte visste att nån skulle vinna:angel: ... menmen det är väl bara att bita ihop då :smirk: ... *suckar djupt*
:eek: Var det någon som vann??? Det hade man knappast inte kunnat ana. ;)
 
Sv: Hormonh*****e!!

För en annan funkar det att titta på Oprah eller vissa dagar Dr Phil för att tårarna ska skvala! Pinsamt är det.

Jenny
 
Sv: Hormonh*****e!!

Nä aldrig det brukar det ju inte vara på en tävling heller:p :rofl:
 
Sv: Hormonh*****e!!

Jo det brukar ju funka det med...:) ... finnns inte mycket som man inte bölar när man ser... igår var det cityakuten :angel:
 
Sv: Hormonh*****e!!

Ja men har du tittat på Extreme Home Makeover?!:cool: Snacka syndaflod!:cry: Dessutom tycker jag Ty är så jävla söt så jag nästan börjar grina bara för det också...:devil:

Jenny
 
Sv: Hormonh*****e!!

jo det kan jag faktiskt hålla med om... sambon får hålla sig borta när jag tittar på det :) ... han är jättesöt... och böla ja det gör jag nåt våldsamt då med:angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en unghund på 10 månader som under 5 månaders tid har behövt flertalet veterinärbesök på grund av smärtutredning. Ingen klinik...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 856
Senast: Bison
·
Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
9 017
Senast: Amha
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
4 146
Senast: Queen
·
Småbarn Kom inte på nån bra rubrik... Lite fundering, skriva av mig och För att göra en lång story kort. Min son är 3,5 år, en ganska...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 044
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Julklappstips till tränare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp