Hörlurar via usb?

Rubinola

Trådstartare
Jag har råkat paja hörlursuttaget på min laptop och kom att fundera på om det finns vanliga hörlurar att köpa som man kan stoppa in i usb-uttag istället? Har googlat och jag har så här långt hittat iaf spel-headsets med usb, men jag skulle helst vilja ha ett par vanliga lurar av bra kvalitet och är lite för o-hemma bland alla datauttryck och förkortningar i annonser osv för att fatta om detta finns eller inte?

Blir jättetacksam för upplysning i ämnet! :laugh:

Sv: Hörlurar via usb?

Jag har inte använt usb lurar på länge så kan inte ge något exakt tips på billigt och bra.
Men alternativet är att köpa usb ljudkort.
De brukar vara ganska små och se ut som ett minneskort, då funkar vanliga hörlurar.
Kostar 100-500kr beroende på märke osv osv.

Sv: Hörlurar via usb?

Tackar båda för hjälpen! :bow:

Det lutar åt att det blir ett externt ljudkort med vanliga hörlurar till, har letat på nätet och tror mig ha förstått att det finns många som haft problem med sina usb-lurar. Är också mån om att ha bra ljudkvalitet och efter vad jag läst på nätet verkar denna ligga lite lägre med usb-lurar.

En följdfråga ang. externt ljudkort: laptopen jag har har ett ganska dåligt ljudkort, budgetdator där sådant inte har prioriterats (enligt utsago från datorkunnig kompis, vet ej mer detaljerat än så). Om jag nu köper ett usb-ljudkort, kan jag förbättra ljudet ut i lurarna när det går genom usb-kortet eller blir ett bättre ljudkort ändå begränsat av att det som sitter inne i datorn är sämre? (Kanske dumma frågor, men själv har jag ingen aning och vill ju inte lägga pengar på ett riktigt bra ljudkort om det skulle begränsas av det som redan finns...)

hoppas på lika bra hjälp i denna fråga! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka