hoppträning idag + några frågor

V

vickis-pajala

ikväll var jag på hoppträning för en tjej
om ni nu tror att ni ska få se bildbevis på oss så kan ni glömma det:D :D

men nu ska jag ju ställa frågor till er kloka bukare.

nå ni ska få lite bakgrundsinfo
min häst är 7 år och vi har väll inte hoppat så mycket, utan rider mest dressyr men jag tycker det är jätte roligt att hoppa och det tycker kusan oxå:love: :love:

funderar på att kanske börja tillbedja hoppreligionen på buke :banana: :banana:

men nåå jag blir rätt ostadig i handen
några tips :confused:
tar jag mantag för att inte bli såå ostadig på handen så faller mina tyglar och kusen springer förbi:smirk:
nå sedan detta sa min hopptränare att jag drar kusen i munnen , några bra tips här.

ja ni får väll fundera och skriva ner på vad jag ska träna på :D

Sv: hoppträning idag + några frågor

Pröva att istället för att ta mantag bara stödja handen mot mankammen.Eller mantag med en hand elelr lillfingrarna.

träna hemma att stå fältsits över bommar, hitta balansen och vänj dig vid att ha händerna pårätt ställe,
lycka till

Hi,hi..Jag tränar redan hemma och har inga större problem med händerna...:D

handlar om ryttarens balans /sits...och följsamhet.... antar att när du tappar balansen så tar du stöd på handen och vips så drar du hästen i mun...

Senast ändrad av en moderator:

ikväll var jag på hoppträning för en tjej
om ni nu tror att ni ska få se bildbevis på oss så kan ni glömma det:D :D

men nu ska jag ju ställa frågor till er kloka bukare.

nå ni ska få lite bakgrundsinfo
min häst är 7 år och vi har väll inte hoppat så mycket, utan rider mest dressyr men jag tycker det är jätte roligt att hoppa och det tycker kusan oxå:love: :love:

funderar på att kanske börja tillbedja hoppreligionen på buke :banana: :banana:

men nåå jag blir rätt ostadig i handen
några tips :confused:
tar jag mantag för att inte bli såå ostadig på handen så faller mina tyglar och kusen springer förbi:smirk:
nå sedan detta sa min hopptränare att jag drar kusen i munnen , några bra tips här.

ja ni får väll fundera och skriva ner på vad jag ska träna på :D

Rid om möjligt balansridning, träna att stå i fältsits utan tyglar (någon som longerar), att hitta din balans utan att kunna hålla i dej. Det bästa är om man kan göra det över små hinder också men då måste man ha en van häst som går att longera lugnt över små hinder.

Tänk på var du har din tyngdpunkt i förhållande till hästen. Innan du har en sits som är balanserad utan att du behöver "hålla" med handen kan du inte hoppa utan att riskera att dra hästen i munnen.

Så lite jobb på marken först skulle nog löna sej.

Nej, men då är det bättre att rikta dem till TS och inte till mig.

Nej, men då är det bättre att rikta dem till TS och inte till mig.

Hmmm...... hade jag svarat någon annan än TS hade hade jag gjort detta i ett citatsvar, precis som jag gör nu...eftersom det ÄR TS tråd och jag svarar denne i första hand inte DINA inlägg ...hade inte ens läst ditt inlägg när jag svarade...läste bara tråden som TS skapat och svarade...:confused:Så svarar jag någon annan än trådskaparen eller ett specifikt inlägg gör jag det med ett citat-svar....

Senast ändrad av en moderator:

åh, bor du i pajjala? vetdu vem pandora är? :love: min gammla ponny!! iiihh, saknar henne.. pma om du ids :D

Bättre att du klickar på den användare du vill svara.Blir mindre rörigt då, samt att det kommer till rätt person.

NEJ jag är inte pandoras ägare men står i samma stall :crazy:

sedan till älgen och jjeg jag är inte intresserad av vem som svarade på vad

utan jag är ute efter TIPS och råd angående min frågor i tråden

Du ska vara följsam och ge eftergift och så med :) Håller nog med dig, jag kan inte hålla i manen, vet ej knepet. Min häst skulle antagligen bara rusat mot hindret då :crazy:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka