Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har en jättefin tvååring som hoppar med bra spänst och är jättefin fram men behöver hjälp att öppna upp ordentligt bak, finns det någon typ av löshoppning som främjer detta?? Breda hinder,smala hinder, långa /korta avstånd??
Sånt där kan bero på att hästen fortfarande är lite spänd, blir han mer rutinerad och van vid att hoppa brukar dom slappna av mer och få en bättre hoppteknik.
Alltså skall jag satsa på att enbart hoppa stigsprång och enbart på höjder och avstånd som hon är helt trygg med? Det känns som ett kortare avstånd skulle ge mer "helikoptereffekt" dvs rakt upp och ned, men ger ett längre avstånd motsatt effekt dvs. en längre hoppkurva?
tekniken i baken kommer när den blivit tillräckligt stark. skulle personligen inte mixtra med avstånd utan bara låta den hoppa och ha kul på en lagom nivå.
Kläder & Bli fin
Jag behöver tips på en snygg och bra regnkappa. En att ha till och från jobbet, när man går på stan m m. Främsta kravet är att den är...
Hundavel & Ras Vill tillägga till det @Kajsalisa skrev om uppfödarutbildning: SKK har en bra sådan, som man kan gå oavsett om man har fött upp, tänker...
Hästmänniskan Min gamla stallägare sa samma.. "hade en häst och den var skadad. Köpte en till för att få något att rida men sen blev den också skadad"...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.