Hoppsits PROBLEM:S

H

hon_med_skäcken

Jag har ett problem.. Ingen har påpekat min sits när jag hoppar eller så men jag tycker att jag står för mycket när jag hoppar.. Hur ska ja kunna lära mig att ligga lite mer intill hästen? Jag har ganska långa ben, är det dom som gör att jag gärna står upp? Något träningstips? Kolla på mina kort när jag hoppar:
showimage.php

showimage.php

:smirk:

Sv: Hoppsits PROBLEM:S

Jag tycker att du är lite i bakvikt och lite efter i sprången.
Men om du tar mantag och försöker följa med mer så tror jag att det ser bättre ut.

Träna på att hoppa utan händer i studsserier och liknande så du får mer balans!

Tack för typsen... jo jag har tänkt på det ibland blir det så.. ska bättra mig...

Det ser ut som att du håller balansen i tyglarna.
Det är inte så snällt mot hästen... Ta mantag över hindret när du hoppar, då är det bara att slappna av och följa med i hästens rörelser. Ta det som vana tilsl du verkligen känneratt du har hittat din egen balans.

Jag har (eller hade, nu har jag inte hoppat ordentligt de senaste åren) också problem med att jag står för mkt i språnget. Fast på bilderna du la ut nu tycker jag att det mer ser ut som att du sitter i bakvikt än att du står för mkt. Jag har också väldigt långa ben och har klurat på om det kan ha något att göra med saken...

ser inte heller några bilder, men du kan träna att rida lätt 2 upp-1 ner...d v s. stå 2 steg i trav-sitt 1 steg-stå 2-sitt 1...
Det är jättebra för balansen, och se till att kanske göra det med långa tyglar så du inte tar stöd!!!
ett tips är att räkna 1-2 ner-1-2-ner...

mmm det är en sån övning man aldrig "växer" ifrån...alla ska kunna det och öva med jämna mellanrum...även P***r Erikss** gör så emellanåt!!!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 492
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
878
Senast: Bison
·
Hemmet Har problem med att verkstaden ofta blir belamrad fort. Mycket hamnar på golvet eller närmaste bänkyta och det är så enerverande...
Svar
6
· Visningar
448
Senast: Badger
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 767
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30