Hoppsadel till kallblod...

Madde_padde

Trådstartare
har ni några ideer på märken som kan fungera bra?

kanske dålig bild men...
12131141.jpg

Sv: Hoppsadel till kallblod...

Har en romano till min häst.. och hon är lika bred som din.. :smirk:

de kommer de där va de enda ja hade så länge... ville väll mer få fram att ha är väldigt rak... eller hur man nu säger :smirk:

:crazy:Ta det lungt.. jag ser att det är en bred häst, rund manke, kraftig helt enkelt. Och hon frågade efer en sadel som passade kraftiga hästar.. Min häst är väldigt rund och grov och jag har en romano. En sadel som passar min häst.

Min romano är..:crazy: har legat på en bred fjordning innan jag köpte den.. och nu ligger den på en bred häst igen..

Lägg in bild på din häst med sadeln då... För den bredaste Romano jag såg var vid bom (och enligt Börjes fanns den inte i en bredare bom), och den var inte bredare än någon annan i vid bom.

Jo den hade som högst vid bom.. men den är vidare än dom flesta sadlar med vid bom.. bilder får jag fixa med mobilen sånna fall.. för kameran är sönder..
:(

Hei hei!

Har lenge sett etter en passende sal til mitt kallblod. Ville ha en begagnat merkessadel av kvalitet som satt perfekt på ryggen hans. Han er rund, kraftig og med lite markert manke. Fant endelig en som var bred nok!!

Dette er en pessoasal, men jeg vet desverre ikke hva den heter eller hvor gammel den er. *Legger inn bild så du får se hur den ser ut, iallefall* Den er 17" med 31 i bomvidde.

Prøvde tidligere de nyseste type Pessoa salene på han, men de lå ikke spes. bra. Virket som denne eldre modellen her, satt helt annerledes på! jeg är ingen ekspert på sadler, men jeg har lært en god del om tilpasning. Jag tycker den sitter perfekt på min! :d

45_-1253839138.jpg

Dårlig bilde av hvordan ryggen hans ser ut, men han er "typisk kallblods-bygd".

252240.jpg

Lycka till;)

Han er rakere i ryggen enn det ser ut som her! Står litt snett her..

Jag har en Prestige Golden Star till min haflinger, och den passar bra :D Det är ju en hoppsadel, men den funkar att rida dressyr i.
Den är utprovad av sadelmakare, och är 17" i sitsen och 37" i bommen :)

IMG_0008.jpg

Jag är medveten om att sadeln ligger för långt fram på bilden :crazy:

till min hyfsat breda och raka kallblodsrygg har jag en trainers raymond allround. bred kanal och breda bossor. i löööv it. :love:

inte utprovad av sadelmakare, men enligt min mening passar den iallafall.

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 252
Senast: Robina
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: Blyger
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar