Hoppsadel med smal midja och mjukt säte

MoQ

Trådstartare
Behöver lite uppslag!
Efter en steloperation av min rygg behöver jag en ny hoppsadel!
Min gamla Prestige Black Star som jag älskat innan, känns alldeles för hård för svanskotan. Däremot funkar min Prestige Top Dressage!
Söker alltså en sadel med smal midja och mjukt säte, helst med stora stöd också!
Hästarna har rejäla mankar och svängd rygg!
Förslag?

Sv: Hoppsadel med smal midja och mjukt säte

Låter som min sadel, hade också häst med svängd rygg och hög manke. Smal midja vet jag inte om den har, men den skönaste sadeln jag suttit i :)
En Lemetex-sadel, men de vet jag inte om de är så lätta att hitta (om man nu skulle vilja ha någon)

Sv: Hoppsadel med smal midja och mjukt säte

Låter som min sadel, hade också häst med svängd rygg och hög manke. Smal midja vet jag inte om den har, men den skönaste sadeln jag suttit i :)
En Lemetex-sadel, men de vet jag inte om de är så lätta att hitta (om man nu skulle vilja ha någon)

Tack,ska se om jag kan prova någon!
Har testat Kentaur, men hittar ingen som är till salu i rätt storlek!

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Då fröken häst är en riktig prinsessa på ärten så har hon bestämt sig för att sadeln inte passar längre. Teorin är att den blev för smal...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Jeps
·
Utrustning Hej! Ska ta hjälp av sadelprovare framöver, men söker ändå lite input. Vi har en swb/welsh sekt B med ganska ”welshisk” rygg. Nästan...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Elisha
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: poetin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama