Hoppövningar för 4-åring?!

J

JLW

Det står helt still i min hjärna just nu så jag vill gärna ha tips på olika och bra övningar för en fyraåring som bara har hoppat enklare, mindre banor! Han hoppar allt och har väldigt lätt för sig, än så länge när hindrena är max 80cm höga i alla fall och han kan kasta sig över lite hur som... :p

Så vad kan göra för att krångla till det lite lagom? ;)

Sv: Hoppövningar för 4-åring?!

Var inte så svårt att bara googla lite iofs :angel:

Sv: Hoppövningar för 4-åring?!

Gör en stor " åtta " över hela ridbanan och sätt två hinder i mitten. En i ena varvet så man kan göra snett igenom i det varvet och en i andra. Det är viktigt att du mäter ut så att hästen kan göra snett igen och komma rakt på hindret. Gjorde det på mitt sto , det funkar ! :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 017
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 687
Ridning En familj i mitt stall har köpt en ny liten C-ponny, barnet är 8 år (har ridit sen hon var 4/5 år) och har haft världens snällaste...
Svar
9
· Visningar
1 830
Senast: Nordx
·
Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka