Hoppning division III????

L

LaVidaLoca

Jag kollade in den nya tävlingsterminen för 2009 i Halland och såg då att det ska vara hoppning i division III. Detta har jag aldrig sett förut, trodde inte att det fanns:confused: Någon som vet något om detta? Vilka klasser det går i osv? Och nej, det stod ingen information om det på distriktets hemsida...

Sv: Hoppning division III????

Tror att det går i 0.90-1m hoppning. Vi hade det hät i mellan Sverige för något (några) år sedan. Ekipage som hade startat 1.20 föregånde eller "pågånde" år fick inte starta i div 3 har jag för mig när vi skulle snickra ihop ett lag i klubben.
I år slog dom ihop div 2 och 3 i vårt distrikt och kallade den div 2½ :crazy: TROR man fick hoppa från 0.90-1.10, ju högre man hoppade, ju mer poäng fick laget.

Vi har typ Div III i hästhoppning här i VG distriktet, men det går under namnet Gota Cupen. Då går de två första omgångarna i 0,90 och den tredje i 1,00.

Det finns här oxå..
tror att det går i 90 - 90 - 100 cm för junioren
och 100 - 100 - 110 för seniorerna i laget.
(är inte hundra)

Här uppe i norr har vi alltid haft div. 3 iaf. på storhäst.
Lagklassen går i 1m, 1 junior eller young rider får dock rida 90cm.

I Stockholm är det så här:
Alla tre deltävlingar i lagklasserna går i 1,0 m tre eller fyra ryttare i laget varav minst en junior/young rider.

Så här e det iaf i Göteborgsreginonen, alltså Göteborg o Bohuslän..
Div 3 heter Bohuscupen och finns på både ponny och häst. Jag har varit med på både och, och på ponny går det i LD i de två omgångarna och sen gick den iaf för några år sen i LC på finalen, men tror det är LD i finalen nu.. På häst går div 3, bohuscupen, i 90 cm för lektionsekipage och 1 m för privatekipage (på ponny spelar det ingen roll om det är lektions- eller privatekipage). Tror det är samma höjder för de båda omgångarna och på finalen, precis som på ponny då alltså.

Någon nämnde Gotacupen, det vet jag är 90 cm, för både lektions- och privatekipage och den går i 90 i både omgångarna och 90 i finalen.

Min erfarenhet, möjligt att de har ändrat sen jag var med sist..

// Helena

Hos oss är det så att ett ekipage rider 90, två-tre 100, A1a. Vill man ha fyra ryttare måste den ena vara junior.

Hos ponnyerna går det i LD a1a, finalen i LC.

Kvalregler osv är nog olika i olika distrikt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 464
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
503
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 410
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar