G
Ganti
Hej allesammans!
Nu har jag som återfalls ryttare ridit i 1 termin. Och jag är så kass!
jag hade inte något minne utav att jag inte kan något om ridning
Idag på lektionen fick jag en ganska het häst( för att vara ridskole häst). Han lyssnade på hjälperna bra, volter, snett igenom, halter mm. Men vi skulole trava på långsidorna och Tölta på kortsidorna. Jo hejsan. Här har ni tjejen som tog gallopsprång på kortsidorna och Grisepassade 50 % på långsidorna,,,,
Kände ett par gångar att han var lite hetsig, och höll in honom bra.
Men nu känner jag mig så superkass!
Jga läser massor med hästböcker om olika ridsätt, "hur man gör" osv. Men får det inte att stämma i praktiken. I teorin är jag jättbra
Som ni förstår är det Islandshästar jag rider på.
Har funderat på Westen också, (och egen häst i framtiden) men nu idag känns det låååångt borta.
Nu har jag som återfalls ryttare ridit i 1 termin. Och jag är så kass!
jag hade inte något minne utav att jag inte kan något om ridning
Idag på lektionen fick jag en ganska het häst( för att vara ridskole häst). Han lyssnade på hjälperna bra, volter, snett igenom, halter mm. Men vi skulole trava på långsidorna och Tölta på kortsidorna. Jo hejsan. Här har ni tjejen som tog gallopsprång på kortsidorna och Grisepassade 50 % på långsidorna,,,,
Kände ett par gångar att han var lite hetsig, och höll in honom bra.
Men nu känner jag mig så superkass!
Jga läser massor med hästböcker om olika ridsätt, "hur man gör" osv. Men får det inte att stämma i praktiken. I teorin är jag jättbra
Som ni förstår är det Islandshästar jag rider på.
Har funderat på Westen också, (och egen häst i framtiden) men nu idag känns det låååångt borta.