turbofling

Trådstartare
Jag tror att Emilia skulle tycka en sån var jätterolig, så jag funderade på att köpa en sån till henne. Men när jag letade lite tittade jag tester där ingen blivit godkänd. Vad har ni för erfarenheter av hoppgungor? Är det dumt ur säkerhetssynpunkt att köpa en? Vad har ni för märke/modell?

Sv: Hoppgunga

Isak hade en sådan och han ÄLSKADE den!
Han tyckte det var hur kul som helst och ett toppensätt att aktivera honom på.

De finns ju sådana som man hänger upp i en krok. Det är väl oftast de utan krok som går sönder?

Loke hade iallafall en. Kommer inte ihåg vad märket hette, men den köptes begagnad och Loke älskade den. Efter en kvart var han slutkörd och ibland somnade han även i den.

*kl*

De flesta hoppgungor kan fästas både i en krok och i en dörröppning.

Ella har också provat en vänninas barns hoppgunga och det blev storsuccé :)

Jag tror att många barn har jättekul med en hoppgunga. MEN; vi avstod från att köpa en just för att ingen hade klarat testerna som de gjorde. Om det var Konsumentverket eller liknande har jag för mig (det var nog något år sen det var aktuellt för oss).... du har säkert funnit samma test.

Så; avgörandet måste ju vara ens eget. Hade det handlat om att någon modell av gunga bara blev lite sliten i plasten eller så, men det var ju säkerhetsproblem med allihop... Krokar som kunde lossna, själva gungans delar som kunde lossna osv..:crazy:

kl

My älskade sin hoppgunga innan vi fick gåstolen. Nu är det bara gåstolen som gäller, i hoppgungan kan man ju inte ta sig frammåt ju! :D

Vi fick låna en hoppgunga av en väninna och har inte läst på om några tester eller liknande. Men jag har ändå känt mig trygg med att ha My i den, det är ju inte så att man lämnar henne där ensam utan man sitter ju med helatiden. Inte för att det hjälper så mycket om gungan faller sönder, men det måste ju ändå vara hyfsat ovanligt annars skulle man väl ha hört en mängd sådana fall, eller?

Skaffa du en hoppgunga om du vill (och vågar) det! Här var det dock betydligt mer populärt med gåstolen (från ca fem månaders ålder).

//julia

Jag funderar på en gåstol isf för en hoppgunga. Har ni tips på vad vi ska tänka på? (ur säkerhet och praktisk synpunkt)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 278
Senast: Lyan
·
Gnägg Jag har ingen erfarenhet av fullblod, men hör mer och mer gott om dem nu och börjar fundera på att ändå åka och titta på ett! Jag letar...
2
Svar
35
· Visningar
3 592
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 163
Senast: Amha
·
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka