Hoppfunderingar...

kopparberg

Trådstartare
* Hur hög är Baulobet?

* Har den danska hästen, heter han inte Andante (e: A-dur)
en enormt bra hoppteknik? Enligt kommentatorerna har den
det. Jag anser hästen hänger i knäna, och viker
frambenen under sig i stället för att lyfta knäna uppåt
och framåt, som väl en häst med RIKTIGT bra frambensteknik
ska göra?

* Vilka av topphästarna i hoppning har Landgraf och/eller
Cor de la Bryére i sin stam? Den enda jag kommer på är
Goldika.

Sånt är verkligen roligt att veta. Jag skulle vilja veta hur hög Flippan är? Måste också lägga in att Tomas Velin hoppade verkligen trevligt igår.

min häst har de i sin stam :banana: men han är ingen av topphästarna ...inte ännu i alla fall :smirk:

Om Tomas Velin säger jag bara... :bow:
Och om Carnute säger jag... :bow: :love:
Hingsten är ju så fin att man får tårar i ögonen! :love:

Hörde Svanlunds kommentar om Ludo.
Men det var ju bara det att han trodde Ludo var Jos Lansink! :D

För när Ludo kom in på banan så säger han "här kommer Jos Lansink", sedan fyrar han av några superlativer om hur Jos Lansinks föredömliga ridförmåga. Var det atletiskt han sa?!

Jag håller helt med om att Jos Lansink rider föredömligt. Men att Svanlund inte ser skillnad på Jos och Ludo?! :eek: :D
De både ser ju ut som, och har en ridstil som är precis lika lika som äpplen och bananer! :D

Nej, det var när Malin red hästen Nura i globen som han sa att den hästen reds förut av Ludu Phillipaerts som är en atletisk ryttare :D :D

Såg inte Genève, var det på Eurosport?

Tjena!
Hoppas ni överlevde gårdagen... :)

Minns du vad den fula hästen som Baryard red i V-ås när vi var dit hette?

Den vita som såg ut som ett urtidsdjur, litet huvud o stor kropp.. Du vet..

Med tanke på Andantes stam kan jag inte tänka mig att han har annat än en bländande teknik :D

oj! är hon inte större än så?

carnute. mm.. ÄLSKAR verkligen den hästen! shit va fiin den e! ser så himla perfekt ut allting! så mjukt å fint!
tomas rider skitbra! :love: :love: :love:

Minns inte när han sa det hela, men det var i allafall på tävlingarna som visades i helgen från Geneve.
Såg klasser både på ettan och SVT24.

Just ja, den! :D
Minns inte namnet, hon var ju efteranmäld, så jag med dåliga uppfattningsförmågan kunde ju inte "läsa innantill"... :o

Och jodå, vi har överlevt träningen! Pålle var så lycklig och avrastad igår!
Men ser du, jag gav igen! Pelles ryttare fick en "dressyrduvning" av mig igår! :devil:
Både hon och Pelle var lika trötta som jag på söndagen! :D
Du vet katten på råttan, råttan på repet osv... :o

He he...härligt!
Alltid kul när andra arbetar....vilken tur att jag sitter här i skogen o slipper helt undan!

Fast stackars Pelle...hoppas han fick godis efter!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 585
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 794
Senast: Görel
·
F
Ridning Vad anser ni, håller hästar av ex.vis kallblodshästar eller tyngre hästar i allmänhet för till exempel hoppning, egentligen? De har ju...
Svar
2
· Visningar
1 826
Senast: Fozzie
·
K
Hästvård En nyinflyttad häst i vårt stall beter sig väldigt märkligt. Han är ca 20-23 år och enligt ägaren väldigt stel. När han kom tyckte jag...
Svar
15
· Visningar
1 981
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama