R
Raderad medlem 94602
Jag köpte en 9 månader Amstaff/Schäfer förra veckan och för det mesta så är han lugn, men några gånger så har han blivit aggressiv och eftersom vi bara känt varandra i en vecka så blir jag smånojig när blir så. Jag visar det inte utan är bestämd och ignorerar. Ikväll så vet han tag i kopplet och slet. Jag sa Nej och fortsatte att gå. Då började han att hoppa och försöka att bita i mina händer där jag hade kopplet virat. Inte lekfullt, utan på allvar. Jag blev arg och sa ett högt Nej och vände ryggen mot honom, men han slutade inte. Jag fortsatte sen att gå och inte bry mig. Väl hemma så var han helvild och började slita i köksgardinen. Det går inte att få honom att sluta när han är sådär så jag virade upp gardinen och gick lungt och satte mig i soffan. Då kom han och började slita i soffkuddarna så han fick gå ut i hallen och skämmas. Nu är han lugn, men vad ska jag göra när inget hjälper? Han har ju kraftiga käkar så vid misstag så kan han ju bita igenom hela min arm.
Du har en blandras av två raser med hög kamplust. Dragkamp är det roligaste en Schäfer vet.
Du behöver ta reda på ALLT om dessa rasers egenskaper och skaffa er en bra tränare. Gå kurs.
Den här mixen löper stor risk att bli tuff med stora drifter i.
Mvh / Fd Schäferuppfödare