Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
jag hade satt upp ett litet räcke med en travbom framför, och så hade jag travhoppat det några gånger. sedan hade jag provat i galopp också, för att se att det också funkar. att hoppa från båda varven är också viktigt, så det får du inte glömma (det är lätt att man fortsätter med det varvet som är lättast). sen tycker jag inte du ska ha för höga hinder, eftersom det är första gången, och hästen lätt kan bli osäker.
lycka till!
Att inte vara ensam, och att börja med låg höjd, kanske en något upphöjd bom bara.
Sedan sätter du en gräns för hur många gånger du FÅR hoppa från båda håll, och håller dig till max detta. Går det bra innan så slutar du då.
Samma med höjd.
Börja alltid i trav. Det ska vara ett enkelt hinder med markbom och så ska det vara väl infångat. Ta det några gånger i båda varven. Det är viktigt med unghästar att man inte håller på för länge. De ska tycka det är kul och inte bli trötta så de får en positiv upplevelse till nästa gång. Lycka till.
*kl*
När jag började hoppa mina unghästar var de vana vid bommar, sen började vi med att skutta över stockar i skogen och sen nåt litet kryss ett par gånger under ett pass.
Juridik & Ekonomi Bara tanken på en inrutad budget ger mig en instängd känsla, det skulle inte fungera för mig. Jag har haft det otroligt knapert men ändå...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.