Hoppa på volt

Sv: Hoppa på volt

För hästen att hoppa på volt är som när vi gör armhävningar (ältså jobbigt!).det blir mycket med att hoppa på styrka när det är på volt, och så tränar man balansen.

Sv: Hoppa på volt

En av mina hästar blir otroligt het vid hoppning. Henne hoppar vi ibland på en volt ibörjan (givetvis efter uppvärmning) så hon måste samla sig och lyssnar bättre på förhållningar. För att kunna hoppa på en volt krävs ju som alla andra redan sagt balans och en het häst som inte lyssnar är ju inte direkt i balans. Det fungerar bra för henne som är rädd om sina ben och inte vill slå i. Hon samlar sig och lyssnar bättre.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag håller just nu att hoppa in ett fullblod som kom från galoppbanan för cirka ett år sen. Det går framåt och han hoppar på men...
2
Svar
29
· Visningar
2 411
Senast: MalanMjöl
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 027
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev lite av en revansch efter fredagens nationshoppning för Peder Fredricson och Alcapone des Carmille när det hoppades Grand Prix...
Svar
0
· Visningar
212
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka