Hoppa "låga" banor

Iaraphel

Trådstartare
Hoppa \"låga\" banor

Någon som har tips på hur man "säkrar" en felfri runda på cirka 80cm, när hästen är van att gå 110?.

Tacksam för tips!!!

Re: Hoppa \"låga\" banor

Travhoppar? :smirk:

Nä men det går nog. Hehe, jag hoppade en bana på 50 cm med en ponny som vanligtvis går 100-110cm. Hon tog dem så som man gör när hästen hoppar galoppbommar. Bakbenen landar innan frambenen :rofl:

hehe, jag har faktiskt tänkt på det... han travhoppar kanon!!!

Detta är en "huntingbana" me´d rivbara hinder...
måsste nolla :D

ja tävlade i fredas på min ponny för första gången som är van att gå 120-130 klasser.. :d fyfan vilken fart han fick igång då men vi gick dubbelnolla och de kanske inte gick så fort för ja fick hålla i honom så mycket eftersom han tyckte de va småpotatis och börja bocka som fasiken mellan hindrena :crazy:

se till att hästen är uppmärksam, var noga med att samla ihop hästen med mycket halvhalter imellan hindren. Hästar som normalt hoppar högre kan lätt bli nonchalanta på lägre hinder :smirk:

mycket gäller det för ryttaren att inte ta för lätt på hindrena och slarva för då slarvar hästen också. Rid ordentligt, gör hästen uppmärksam på att hindrena är något lägre.

Liknande trådar

Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
495
Senast: Freazer
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 976
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ett tidsfel skiljde dem från omhoppning. Men med en felfri och suverän hoppning säkrade Angelica Augustsson Zanotelli och Kalinka van de...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: Gunnar
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 269
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama