Hoppa in en 4 åring.

H

Hoppryttarinnan

Hejsan!
Ska ev. hoppa in en 4 åring (ponny).
Nu var det ett tag sedan jag gjorde det senast (2 år sedan), så har "glömt" en del, därför skulle jag vilja ha lite hjälp för att "komma ihåg" :)

Vad är viktigt att tänka på när man hoppa in en ungponny?

Sv: Hoppa in en 4 åring.

Ta hjälp om du är osäker!

Och så är en hals-/fegis-rem väldigt bra. Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig och ibland nöjer de sig inte med ett hopp ;)Lycka till!

Sv: Hoppa in en 4 åring.

När du hoppar in en unghäst ska du göra det så enkel som möjligt för den. Sätt upp ett räcke med markbom på ena långsidan och hoppa det i trav. Ha det väl infångat Ha också alltid medhjälpare med dig. Lycka till!

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: cirkus
·
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Tora
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 168
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 613
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar