hopp platta

zilla

Trådstartare
hej hur vet man om man behöver hopp platta till hästen. Räcker det med en sån man knäpper/drar på fast på gjorden.

Om hästen drar upp frambenen så högt att den slår sig själv på magen behövs det. Kolla efter märken, eller om hästen visar obehag på högre höjder.

Borde inte behövas på lägre hinder.

Jag har alltid det när jag hoppar, även med småhinder för min häst hoppar högt även över dem.
Jag har en sadelgjord med platta men det går lika bra med en lös platta om man inte vill ha två gjordar. Lättare med fast platta så slipper man hålla på att ta av och på.

det är ett tag sen jag hoppade (har fött barn )Men tanken e att börja hoppa .Han började riva på högre höjder .så min tanke var att han kanske slår sig.Därav tanken att prova hopp platta
Han är kollad av vet och det finns inga fel på honom.

Liknande trådar

Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: dukie
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
600
Senast: morgaine
·
Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
531
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30