Hööks-täcken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lonely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 095
Sv: Hööks-täcken!

Jag har Hööks olivgröna TM vintertäcke med snabbknäppe som dom reade ut för snart 1 ½ år sedan. Hästen är inte blöt helt igenom trots det regnat hela dagen.
Står ute mellan 06:00-21:00

Passformen är jättebra på min valack, har dock andra märken som sitter ganska så illa på han, ska sälja dom & skaffa TM helt igenom.

Har även Hööks svart/beiga horsepower snow med halvhals, jättebra passform på den oxå, har en häst som är bred över bringan & är rund över ryggen med ngt markerad manke.
Han riktigt myser i hagen när han får det på sig, dock är det väldigt varmt för han så det används endast vid riktigt dåligt väder som te.x halv storm eller snöfall.

Deras gröna fodrade regntäcke som reades ifjor är superbra, andas bra men tyvärr när det inte sitter på häst så suger det fukt från omgivningen & blir fuktigt inuti. Kompisen har det & är jättenöjd när det sitter på men blir förbannad när det skall på eftersom det då är fuktigt. Det är för bra helt enkelt!!

Gillar T.M täckena jätte mycket. Alla harpassat min pålla perfekt och dessutom varit tåliga mot både regn, blötsnö och mot bitande hagkompisar!

mycket prisvärt täcke

Jag brukar köpa Hööks dyrare täcken när dom rear dom för halva priset :p

De är ok i kvalitet men stora i storlekarna sen tycker jag det är synd att inte fler av deras täcken har halvhals som deras superfit-täcken.

Mina bästa täcken har nog varit Mac Pro-täckena från Börjes. Tyvärr har de gjort om modellen så det har inte heller halvhals längre :mad:

cactuspower skrev:
Det jag beställde var väll det gamla då antar jag. Köpte det på rean för 299:-! :)

Även jag köpte detta på rean + regntäcket. Båda i 135 cm. Vintertäcket var för litet och regntäcket satt bra. Så någon som köpte vintertäcket i 145 och vill byta till en mindre storlek. :angel:

Jag köpte, för 100 år sedan, täcken av Hööks, då hette täckena Hooks någonting. Det var när de började själva ansvara för tillverkningen. Hästen hade det på sig en dag sedan var båda bensnörena lossade. Jag reklamerade och skickade tillbaka täcket. Vad jag förstod så var det fler än jag som hade råkat ut för detta. Men ändå tog det ca 4 månader innan de skickade vad jag betalt och returportotkostnaden fick jag inte tillbaka. Tack vare denna incident har jag aldrig beställt från Hööks via postorder utan handlat i butik när jag varit i närheten. Men nu beställde jag två täcken och det ska bli riktigt roligt att sätta tänderna i dem, bu eller bä. :D

Börjes däremot har alltid varit otroligt service-minded. Aldrig ett tråkigt ord utan man har nästan haft pengarna i hand samma dag man skicka iväg returen, nästan. :p Men tyvärr börjar de närma sig Hööks nivå. Ledsamt

Är i jägartagen efter ett BRA och HÅLLBART vintertäcke. *mitt i sommaren :smirk: *
Tycker att Hööks har såå snygga täcken. Framförallt dethär
(Lånar bild från dig popeye)
600504.jpg
:love: :love:
Ska ha det till pållan, som till skilnad från Fräsen måste ha täcke för att inte frysa ihjäl. Fräsen är lika lurvig som en isbjörn på vintern, och med täcke så kommer han dö av överhettning. :angel: Så han går utan täcke.

Köpte förra året ett ett vintertäcke från hööks ett horsepower. Men jag tyckte inte det varit så bra! först gick gjordknäppningarna sönder sen har benremmarna verkligen blivit helt uttjda. hela täcket har liksom tappat formen :( och det bara på en vintersäsong.. nä det får bli Börjes täcken nu, tycker de är mkt bättre!

Pigalle skrev:
.. nä det får bli Börjes täcken nu, tycker de är mkt bättre!

Köpte börjes billigaste täcke, de var helt suveräna till det priset. Visserligen lite små detaljer som störde , men som sagt, till det priset helt okej. Det ända var att passformen till den hästen som skulle bära det inte fungerade. Täcket kom för långt bak, bakom manken och därmed blev det ett väldans tryck på översta spännet som inte höll för påfrestningen. Två täcken fördärvade vi på så sätt. Men det var inga problem att byta till nytt täcke resp pengar när jag reklamerade. (Lite jämmer, kanske). Kom ju en ny variant av samma täcke nu i år. Enligt Börjes skulle det vara samma passform, ngn som vet/provat. För jag blev väldigt förtjust i täcket, hoppas att så är icke fallet, för då blir det ett sådant oxå. :D

Håller helt med dig om MacPro från Börjes. Har varit mina favoriter. De är också gjorda i ripstop material som gör att de håller någotsånär i en hage där hästarna biter tag i varandras täcken. Hööks utetäcken har jag ingen erfarenhet av då jag aldrig har köpt dem på grund av att jag inte hittat ett enda i ripstop material.
Jag har ändå sett hur Hööks täcken sett ut på min hästs hagkompisar efter att hästarna haft en lekstund i hagen. :eek: :eek:

Mina hööks täcken hsar gått sönder..
Har haft ett TM outdoor rain, hästen rullade sönder de i hagen (total demolerat).
Ett Blått snabbtorkningstäcke (skit fint) som gick sönder i bogen (de drogs antagligen bakot och då höll inte sömmarna).

Sedan belv de inga fler TM täcken för min del..
M En årets täcken är dock snygga, fina färgkombinationer.

De där täcket va ju oerhört snyggt på den hästen! :love:

Jag är jätte nöjd med mitt:) köpte ett vintertäcke av märket thermo master

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 040
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 210
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
500
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025