Hööks-täcken!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lonely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 095
L

Lonely

Jag gillar inte hööks produkter, men har hört att täckena är prisvärda och håller kvalitet för priset, Vad tycker ni?

Jag blev sugen när jag såg dom nya på hemsidan :d

Sv: Hööks-täcken!

Jag hämtade ut mitt Thermo Master Outdoor i går!
Har inte testat det på hästen ännu då hon går på bete och det kändes onödigt och släpa med det dit nu mitt i sommaren. Men jag kände/klämde och tittade på det en del och det verkar som om att det skulle kunna vara ett bra täcke. Väntar med förväntan med och få testa det på henne. Köpte även till en matchande hals till täcket :)

Var det det nya TM. outdoor eller det gamla?

Jag var faktiskt mest intresserad av det täcket :)

Min erfarenhet är att TM-täckena är bra! De är stora och rymliga i bogen för min häst. Har två vintertäcken och de håller tätt, andas och har bra passform som sagt! :bow:

Nån som vet hur Horse powertäckena är?
Tyckte dethär var snyggt, även om jag igentligen inte behöver ett :angel:

600504.jpg

Det tyckte jag också var snyggt. Men jag ska vänta med att köpa det, det brukar ju bli rea efter ett tag ;)

Jag köpte ett ThermoMaster flugtäcke med "magplatta" i eftermiddags och körde till stallet, glad över att Besten äntligen skulle få slippa de där äckliga blinningarna.
Tyvärr var gjordarna MINST 10 centimeter för korta för att öht nå runt henne. Och hon är inte tjock!

Imorgon får Hööksbutiken besök av en irriterad Immer.... :crazy:

Immer

:eek: :eek: :eek:
du förvånar mig! haha :p

iofs var det snyggt :o men... jag har 5 utegångs täcken att använda om vintrarna, jag behöver inga fler :p

ang. hööks kvalité på täckena, för typ... 3-4 år sedan beställde jag ett ThermoMaster stalltäcke till min ponny, vinrött med vit passpoal o marin kantband + matchande transportskydd (han var sjukt fin i vinrött ;) ) och det har hållt så jäkla bra! han har rullat fast med täcket, bitit i det, varit galen vid lastning o allt är helt, några småskråmor men det får man räkna med. enda negativa är att ena gjorden var snurrad på nåt vis när jag fick det, gick inte vända rätt. men i övrigt klanderfritt! iofs är stalltäcken mindre utsatta än utetäcken men inte när det gäller min ponny (läs: klätterapa om mornarna) :p

ja vafan, man måste ju va lite open minded ;)

är inne i en brun och beige period nu, så nu ryker allt som är i den färgskalan. :d
Tittade faktiskt på Börjes fleecelidor som fanns i beige *hör och häpna*

ja, vi kommer fortfarande att äga honom. Vet inte vilken skola det blir för mig del, men blir det sthlm så kommer jag säkert rida nån dag i veckan. Annars får min tränare ta honom på heltid, o kanske skaffa medryttare eller nått

okej, ni är så fina ihop! Han är läcker :d

tack tack!
för tillfället är han dock bara fet.. jävla sommarbete :p

haha, min häst är för lat för att beta så han är inte tjock, ännu :D

Är det rea på hööks nu??! Har oxå tänkt köpa täcke där! fler som provat dom?

haha :rofl:
well, man kan iaf inte slå fel med brunt o beige!
själv är jag på jakt efter terracotta-färgade lindor, vilket verkar vara en omöjlighet att hitta... =/

Jag har en del täcken från Hööks jag är nöjd med;
TM termotäcke härligt klarblått, ca 6 år gammal
2 st TM vintertäcken blå/grå runtiga ca 6 år gamla
1 st lila TM regntäcke, lite tjockare. Var dock ej vidare bra hade i ca 5 år

Ingen av de ovan hade snabbknäppe, regntäcket satt rätt illa.Men annars har det funkat bra med de andra .
Var inne på rean och köpte varsitt nytt till hästarna, det blev ett som heter något med Autumn, fick dem för 228:-/st :eek: är med tunnare och finare fleece tyg, använder inte täcke så jätte ofta, men de här såg rejäla ut och hade dessutom snabbknäppe!

Jag har användt TM-täcken i flera år. De är gör jobbet och passar hyfsat fast jag använder bogskydd under mina för annars får pållan kala fläckar på bogarna.

Apo

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 040
Senast: Ajda
·
Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 210
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Hemmet Jag har länge nu varit nyfiken på att testa sängkläder i bambu. I min uppsättning hemma just nu är samtliga underlakan av märket...
Svar
13
· Visningar
500
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025