Hööks svängda dressyrgjord eller Globus Ronja

Sv: Hööks svängda dressyrgjord eller Globus Ronja

Har globus ronja i dressyrutförande (45 cm) och det funkar utmärkt. Gillar resåren i båda ändar. Både med denna och vanliga gjorden ligger sadeln utmärkt, å andra sidan passar den också ...

jag har ronja gkorden och är mycket nöjd med den.

Har ingen av dom två men har Glen Gordon , finns på www.hippsonshopen.se tycker den är mkt bra. Min häst är lite bukig i kroppsbyggnaden, inte jätte mkt, men så att det märks i alla fall, och därför vill hennes dressyrsadel gärna åka fram lite ibland. Men med GG gjorden ligger den still.

I mitt fall är det lite mer än "lite bukig" just nu eller vad sägs :rofl:

tyra_aug_06.jpg

Hihi ojdå :p

Men ja, min gjord ser ut såhär:

product_thumb.php

Men ja, av de där två är det nog mest att du tar Ronja gjorden, Hööks ser ju inte speciellt svängd ut om du jämför med min GG gjord.

Kaupre hade förut en väldigt svängd gjord men nu hittade jag den inte.
Hade hon inte haft så mkt hopp, bock och spring när hon sätts igång hade vi kört barbacka (har gjort det förut men helst inte igen). Önskar att vi haft kameran när vi provade sadeln :D . Tänk dig hästen på bilden med huvudet mot frambenen, skjutande rygg och inga hovar i marken :rofl: . Började själv att skratta för man satt som gjuten i wintecen och hennes bockande känns inte så mkt som när man red stora hästar.

Måste dock viss en bild i en lite mer smickrande vinkel :d :
5okt20065.jpg

Har ingen av just de två, (men en svängd Glen Gordon dressygjord,) Det funkar kalasbra på min häst med sadelläge längre bak än sadelgjordsläget i kombination med en rund mage. Helnöjd.

Ska kolla upp Glen Gordon gjorden.

Jag har jämfört GG och Ronja i butiken och lagt dem ovanpå varandra, GG är betydligt mer böjd. Hööks kan jag inte uttala mig om!

har funderat på att köpa hööks jorden... behöver en brun.. men vet nån om den e sådär ljus som den e på bilden??? :crazy:

Vilket håll ska dom vara åt? Globus gjorden tex? :o

jag har hööksgjorden.
Den är inte svängd så att svängen ska sitta framåt. Den är snarare anatomisk, så det som ser svängt ut är egentligen pga urgröpning för armbågen.

Liknande trådar

O
Utrustning Satt och tittade runder i Hööks vår/sommarkatalog. Mycket fint måste jag säga, och mycket man vill ha så klart! :D Men tanken slog...
Svar
15
· Visningar
1 369
B
  • Låst
Utrustning som har erfarenhet av dom här? bra/dåliga ... http://www.hooks.se/Butik/docs/Mallar/mall6.asp?pf_id=SE-420330&Forssep=&dept_id=SE-100
Svar
10
· Visningar
1 197
Senast: fjordtokan
·
Körning Vad tycker ni om den? Den finns på http://www.globussport.se/ klicka på tömkörning/longering. Det är den översta - Träningsgjord...
Svar
7
· Visningar
6 069
Senast: bubbel
·
Utrustning ännu en tråd från mig om dessa :devil: :devil: täcken. Är det någon som är nöjd med sina täcken från hööks? jag funderar på detta...
Svar
16
· Visningar
1 744
Senast: Kharachi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka