Hööks sporrar med trissa, dam eller herr?

pinky

Trådstartare
Jag investerade i ett par nya sporrar i helgen, de med trissa som säljs på Hööks.

Men när jag skulle prova dem idag upptäckte jag att de är jättestora!
De är både väldigt breda över hälen och har lite längre skänklar än mina andra sporrar.

Förpackningen är märkt "dam" och de ska bara finnas i damstorlek vad jag kan se på hemsidan.
Någon som upptäckt samma sak (att de är stora, alltså), eller har butiken av misstag fått ett parti i herrstorlek, tro?

Ska åka till butiken och byta när jag får möjlighet, men är alla lika stora är det ju ingen idé. Har ju en bit att åka....

Sv: Hööks sporrar med trissa, dam eller herr?

Mina är också väldigt stora. Har iofs inte haft ngt problem med detta, de sitter rätt bra på stövlarna ändå (använder läderremmar till om det kan ha ngn betydelse).

nej mina är också stora. före tillbaka dom och kör på pfiffs i stället.

Jag ringde till butiken, och fick veta att alla var i samma storlek, så vi bestämde att jag skulle behålla dem och klämma ihop dem.

Strax innan jag lade på hittade hon dock ett par som var klart mindre än de andra, så hon skulle lägga undan dem åt mig och forska lite i vad som kan gått fel. Uppenbarligen är de ju alltså herrstorlek, frågan är bara vilka som är från senaste leveransen, om felet rättat till sig nu eller om det uppstått nu. :D

jag har dom med slät trissa, och dom är helt normala i stl. som alla andra damsporrar. men är nog ett år sen jag köpte dom, kan tänka mig att det kan variera från leverans till leverans. så brukar det ofta vara med billigare saker.

Har bytt nu, och de här är betydligt mindre, jag fick t.o.m. vidga dem lite. Men de sitter perfekt! :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka