höök´s nya stallbandage!?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare kakan79
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 2 198
K

kakan79

Är det någon som har prövat dom ?
Ser ganska praktiska ut, man slipper ju linda.

Jag har TL Trico:s stallbandage. Är inne på andra omgången. Köpte de första som kom ut för 10 år sedan. Säger bara det- superbra för hästen. Kolla in dem på www.tltrico.com
:idea:

Funderar också på dem. Har varit på vippen att köpa veredus ett par gånger men de är ganska saftiga. Funerar på om det är någon större skillnad på dem?

Tittade på Veredus men såg att padden var i bomull. Det ger inte samma andasfunktion. Jag sätter på mina stallbandage även när pållen är blöt och då går det inte med bomull som suger åt sig vatten.

jag kör på det vanliga... stallpaddar och fleecelindor... tycker det fungerar bäst...

Jo jag har, känner flera hästar som använder dem mot
svampiga/galliga ben, med mkt bra resultat! :)

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
938
Senast: Svartkatt
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
610
Utrustning Gäller kanske framförallt dom med galvad stålram. Hur ser det egentligen ut bakom ”spikhuvudet”? Hur fäster dom in i stålramen? Jag...
Svar
10
· Visningar
367
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
630
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31