Blä, har just gjutit golv i stallet och tror inte betonggubben har lust att komma hit igen då han verkligen fick klämma in vårt jobb.Min första tanke var också att gjuta golvet. @Lindsen
Då blir det inte höns förrän nästa sommar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blä, har just gjutit golv i stallet och tror inte betonggubben har lust att komma hit igen då han verkligen fick klämma in vårt jobb.Min första tanke var också att gjuta golvet. @Lindsen
Blä, har just gjutit golv i stallet och tror inte betonggubben har lust att komma hit igen då han verkligen fick klämma in vårt jobb.
Ja precis! Vill ha dom nu nu nu!Vi har spånskivegolv. Vi har inte ens möjlighet att gjuta golv då huset står upphöjt på slipers.
Fungerar dock bra än så länge och jag har haft hönsen i ett år ca. Kanske kan du ha så tillfälligt till nästa år?
Man vill ju gärna ha höns så fort som möjligt när man bestämt sig.
Ja precis! Vill ha dom nu nu nu!
Va skönt att höra att det fungerar på spånskivor! Vad har ni under spånskivorna? Jo, det var något tillfälligt jag hade tänkt mig till nästa sommar då vi kommer ha lite mera tid.
Berätta gärna hur ni har gjort med spånskivorna, ligger de på reglar?
Och du har inga råttor?Huset stod redan på tomten när vi köpte huset. Huset står på slipers runt kanterna och en i mitten skulle jag tro. Resten är bara luft. Husets golv ”hänger” fritt som en altan ungefär, på ca 20-30 cm höjd från marken.
Och du har inga råttor?
Mitt hönshus har stengrund under mark ser det ut som så hoppas det stoppar råttorna, de tar väl sig in om de vill ändå tänker jag
Blä, har just gjutit golv i stallet och tror inte betonggubben har lust att komma hit igen då han verkligen fick klämma in vårt jobb.
Nu har jag haft mina höns en vecka. Jag måste verkligen fråga, är detta normalt?
Visa bifogad fil 32730
Tuppen ligger alltså på rygg, under alla hönor.
I och med att det hela kändes konstigt så gick jag och jagade upp allihopa om det var så att tuppen inte hade tänkt ut det här innan, han såg dock lite förnärmad ut över att jag kom och väckte honom
Problemet är att ingen är jobbigast, men de är för många. Jag har i dagsläget bara sex hönor.Jag skulle nacka den som går hårdast åt hönsen och se vad som händer. Att ta bort en kan lugna ner situationen rejält.
Ojdå! Till 6 hönor hade jag nackat alla tre. Har du någon på ägg? I så fall behåller du ju en bredare genetisk bas.Problemet är att ingen är jobbigast, men de är för många. Jag har i dagsläget bara sex hönor.
Ja, det är tre som ska bort och en ska vara kvar. Frågan är bara vilken. Ingen höna ruvar i dagsläget, tror det är för stökigt för att de ska lägga sig tillräckligt länge.Ojdå! Till 6 hönor hade jag nackat alla tre. Har du någon på ägg? I så fall behåller du ju en bredare genetisk bas.
Gillar du den gamle tuppen så spara honom. Han kanske inte är lika fertil som tidigare men lär inte skjuta lösa skott heller.Ja, det är tre som ska bort och en ska vara kvar. Frågan är bara vilken. Ingen höna ruvar i dagsläget, tror det är för stökigt för att de ska lägga sig tillräckligt länge.
Tack! vad intressant! Det visste jag inte att dom sparar matenHöns har krävor, det är små påsar vid strupen dit dom stoppar undan mat för att sedan fylla på magsäcken lite i taget. Därför räcker det att dom får värpfoder eller säd morgon o kväll. Om du då sätter en stor bricka under foderbehållaren så blir det lätt att städa då dom ätit klart. Men mat är sysselsättning också. Jag har en elnätshage till mina, där äter dom gräs. På vintrarna ger jag dom råa morötter och finstråigt hö. Hö o morötter är inte lika lockande för råttor som annan hönsmat. Om dom ändå kommer in så sätt upp en elektronisk ultraljuds skrämma. Dom kan vänja sig vid den om den är på jämt.
Jadå, helt normalt . Ibland lägger sig hönsen ner, eller faller snarare, platt på sidan eller halvt uppochner och så solar och sandbadar de .Nu har jag haft mina höns en vecka. Jag måste verkligen fråga, är detta normalt?
Visa bifogad fil 32730
Tuppen ligger alltså på rygg, under alla hönor.
I och med att det hela kändes konstigt så gick jag och jagade upp allihopa om det var så att tuppen inte hade tänkt ut det här innan, han såg dock lite förnärmad ut över att jag kom och väckte honom
Har öst in en massa singel i hönsgården idag! Blev så fint, som jag längtat. Ska ha in en balja med sandjord som de kan sola i och putsa sig med. De har successivt grävt ur underlaget under några år, så det var välbehövt.
Funderar på färg till huset inuti, kalk med någonting i?