Honkatten är konstig

Ketrawzc

Trådstartare
Min honkatt som fyller 2 år till sommaren har blivit konstig de senaste dagarna.

Hon är en utekatt och brukar aldrig använda lådan, men nu har hon knappt gått ut någonting alls. Hon verkar inte trött eller hängig, men är mer kontaksökande än hon brukar vara, och pratar väldigt mycket. Ibland sitter hon bara och skriker mitt på golvet fast dörren är uppen och man ropar på henne, främst på nätterna. Igår hände också en olycka, hon hoppade upp i min systers säng och "råkade" bajsa lite löst, och det var som om hon inte märkte det. Hon har aldrig kissat eller bajsat någon annanstans än i lådan inomhus förut.

Hon äter p-piller och har haft en kull med kattungar ifjol.

Är det bara så att det är vår i luften?
 
Sv: Honkatten är konstig

Kan vara att hon löper genom sina p-piller.
Föreslår kastrering. P-piller är inte bra för katten, och det är heller inte bra att para sig med kreti och pleti.
 
Sv: Honkatten är konstig

Du är inte säker på om hon är dräktig då? P-piller tar bort löp men skyddar inte mot dräktighet..
Tycker du borde låta en veterinär kolla henne
 
Sv: Honkatten är konstig

Ajdå! ja hon beter sig lite som när hon skulle få kattungar ifjol, det stämmer.. Förutom att hon inte vill gå ut nu .. Det blir att ringa vet, hon är fortfarande inte bättre ..
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en honkatt som är 1,5 år. Hon har hittills fått P-piller eftersom tanken var att ta en kull på henne nästa år. Men hon är dels...
Svar
12
· Visningar
3 397
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Det här är ett "jag har aldrig varit såhär arg i hela mitt liv så jag måste skriva av mig"-inlägg. Long story kind of short: I början...
Svar
9
· Visningar
2 334
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Katt Nu vet jag inte riktigt vad vi ska göra längre med katterna, jag och sambon. Vet ju hur bra Buke är på detta med problemlösning så jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 951
Senast: Asko
·
Katthälsa Vi har problem med var katt, han har valt ut vart arbetsrum som hans toalett, han kissar/bajsar även i tvättstugan om vi glömt dörren...
Svar
14
· Visningar
3 897
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp