Hönät med små maskor

Nethril

Trådstartare
Finns det? Tycker de vanliga hönäten har för stora maskor och nojjar mig över att fröken ska fastna i dem. Har för mig att jag hört att det ska finnas småmaskiga hönät men jag kan verkligen inte hitta några.
Behöver fodra ur hönät då hon bara drar runt grovfodret i boxen annars. Och hö-påse fungerar inte för hon drar bara "klumpen" med hö eller hösilage rätt upp och ur påsen :cool:
Har tidigare fodrat ur en plastbalja men hon har fått för sig att hon ska skita i den oavsett vart jag ställer den..
Charmtroll :angel:

Sv: Hönät med små maskor

Finns det? Tycker de vanliga hönäten har för stora maskor och nojjar mig över att fröken ska fastna i dem. Har för mig att jag hört att det ska finnas småmaskiga hönät men jag kan verkligen inte hitta några.
Behöver fodra ur hönät då hon bara drar runt grovfodret i boxen annars. Och hö-påse fungerar inte för hon drar bara "klumpen" med hö eller hösilage rätt upp och ur påsen :cool:
Har tidigare fodrat ur en plastbalja men hon har fått för sig att hon ska skita i den oavsett vart jag ställer den..
Charmtroll :angel:

Finns höpåsar på tex H**ks där de äter ur ett lite mindre hål! Finns även med nät för hålet :) Dom är toppen!

Funkar dessa även till en häst som inte äter ur äthålet när hon får i höpåse?
Hon drar alltså allt hö rakt upp, ur samma hål som man stoppar in det i. Fråga mig inte hur hon lyckas :D

FInns hönät av bomull som lätt går sönder om dom skulle fastna i dom.

Funkar dessa även till en häst som inte äter ur äthålet när hon får i höpåse?
Hon drar alltså allt hö rakt upp, ur samma hål som man stoppar in det i. Fråga mig inte hur hon lyckas :D

Japp! Man stänger till toppen genom att hänga upp den så hon kan bara äta ur det lilla hålet :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 827
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 712
Senast: Karamello30
·
Foder & Strö Min snart ettåriga halvblodshingst ser lite tunn ut. Inte mager men ranglig som ettåringar i allmänhet, men lite för skralig för min...
Svar
9
· Visningar
1 276
Senast: MissOnly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V