Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så att använda näten som ett komplement ser jag enbart som en fördel, men jag skulle inte vilja utfodra enbart med nät, av de orsaker som andra redan har skrivit här (ätställning etc).
Tack för ditt svar. Tänkte ha näten i boxarna nattetid främst. Då kanske man ska börja med att introducera lite "sakta" även ha hö utanför så det inte blir frustration.
underhals tror jag inte öht är ett problem, men ätställningen påverkar både hur tänderna mal, dvs tänderna kan slitas ojämnt i fel ätställning, samt spänningar i nacke och hals kan uppstå om hästen konstant fodras i en onaturlig ätställning mot hur den är avsedd att äta, och är en häst som står och äter större delen av dygnet i sådan ställning.
jag tror inte komplementet med äta ur hönät stör hästen fysiskt om det är i normal förhållanden, dvs som komplement och inte större delen av dygnet. man brukar dock rekommendera tätare tandkoll på hästar som äter frekvent och regelbundet ur nät som hänger.