hon ställde sig upp idag!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

emma74

Trådstartare
Emma alltså!!! :love: :love: :love:

trodde det skulle dröja längre för hon är ju en ganska så stadig bit... Robin ställde sig upp första gången när han var 7 1/2 månad och Emma är 8 mån. nu... och hon har suttit stadig själv nu ett par veckor och Robin var nog äldre när han gjorde det.... Ska till BVC och väga/mäta på torsdag, är lite spännande HUR stor hon är - hon drar strl. 80 nästan 86 - på bredden ialla fall :o - tjejjkläder är ju så löjligt smala :devil:


vilka färdighter hos era barn vill ni skryta med? :D
 
Sv: hon ställde sig upp idag!!!

Min bebba på snart tio månader nöjer sig med att fortfarande sitta nästan där man satt ner henne. Varken hasar, ålar eller kryper runt särskilt långt. Vilket innebär att jag slipper passa henne från "bus". Hon är aldrig gnällig (ifall hon inte är sjuk) eller jobbig på dagarna!
Det vill jag skryta med! :D

(Min äldre dotter kröp och gick också sent men vid nio års ålder gjorde hon perfekt rondat-flickis-salto.) (Det var också lite skryt!! ;) ) :idea: (Kom på en annan sak som jag också kan skryta med om henne. Seger i MSV:A vid 12 års ålder)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hon ställde sig upp idag!!!

vilka färdighter hos era barn vill ni skryta med? :D

Väcker liv i denna gamla skryttråden! :idea:

Vad säger man till hästarna? Alice svarar med att smacka med tungan!:love:

Hon drar sig upp till stående och har gjort så i ett par veckor. Idag tog hon sina första steg, när vi höll henne i händerna.:love:

Men krypa kan hon inte ännu. Ålar bara, baklänges.:love:

Hennes bror sitter stadigt på rumpan! :love:

De är drygt 8 månader.

/Timsetim
 
Sv: hon ställde sig upp idag!!!

Vill vara med o skryta lite!

Sonen lärde sig krypa på kvällen den 17/12 och den 23/12 ställde han sig upp själv mot vedkitteln! Den 24/12 tog han sina första egna, tafatta steg genom att hålla i sig (mot olika saker). Han byter även grepp, tex om han ställer sig upp mot en sak och vill vidare så byter han försiktigt grepp mot nästa sak och vänder sig och flyttar fötterna. Väldigt långsamt och tafatt och ibland hamnar han på rumpan istället, men han är sååå stolt och lycklig! Och det är mamma och pappa med!
 
Sv: hon ställde sig upp idag!!!

Då får väl jag skryta med att min son ställde sig upp själv när han var 5 månader och 3 veckor. Nu vid 7 månader går han utmed möbler och håller sig med en hand :) Krypa började han med vid 4 månader.
Dessutom är jag stolt idag för idag är det första gången jag har lämnat honom till en barnvakt och det går jättebra! Ringde barnvakten nu och han är så glad och kryper runt från famn till famn trots att mamma inte är med! :love: Tänk att man kan bli så stolt över en sån sak!
 
Sv: hon ställde sig upp idag!!!

Ida är nu 11 månader och har börjat ta sina första stapplade steg på egen hand! :) Hon försöker också ställa sig upp själv utan att ta stöd på något (måste dock ha sin docka i ena handen ;) ), med blandat resultat :D .
Men sonen tog sina första steg först på ettårsdagen och gick inte själv förrens han var 14 månader så hon verkar ju bli långt tidigare, men hon har i o f krypit ordentligt sen hon var 7½ månad, började åla vid 6 månader, så är nog mest förvånad att hon inte gått än!!!
HOn har ju älskat sin gåvagn i flera månader och sprungit efter den!
För övrigt är hon alltid glad, om det nu är nått att just skryta med :D !!
 
Sv: hon ställde sig upp idag!!!

Krypit *fnissar*... jaja det blev visst lite fel upptäckte jag såhär efteråt :p , men det såg lite gulligt ut :D !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp