Hon har ont i svansroten =(

Chima

Trådstartare
Hon bråkade med en annan katt i förrgår, men det händer ju, inget att göra åt.
I dag så klappade jag henne och tog lite i svansen och hon skrek :eek:
Kände att det var alldeles svullet och man fick inte peta där för henne (gjorde tydligen jätteont:cry: ), tycker så synd om min lilla Missan :cry:
Hoppas att svansen inteär bruten :( :cry:

I vanliga fall är hon världens snällaste katt, man får göra vad man vill med henne, tycker hon inte om en sak så står hon ut endå (tex. gosar med henne), en sådan underbar katt :love: :love:

Sv: Hon har ont i svansroten =(

Hon är förmodligen biten i svansroten, det är visst så de slåss. Och då är det troligast en varböld där nu. Så antingen väntar du tills det spricker och varet rinner ut i soffan eller nått annat bra ställe :crazy: innan du åker till vet. eller så åker du nu på en gång. För det där behöver öppnas upp, spolas, pencillinas och hållas koll på...

Hej!
Jag har precis varit hos veterinären med min kisse som hade ont i svansen (haft sår vid svansroten för några veckor sen som läkt). Han har inte varit riktigt som vanligt, vill inte leka och ville heller inte att man rörde vid svansen så jag valde att åka in till veterinären. Tur va det :crazy:
Precis vid svansroten hade två kotor blivit ihoptryckta och det hade blivit antingen inflammation eller infektion av det :eek: (röntgades).
Veterinären sade att det antingen var klämskada (dörr - men inte inne för jag har inga) men troligen ihoptryckning efter kattbett :( Min lillekille står på både antibiotica och cortison just nu men är redan bättre. Jag trodde det skulle läka bort själv när han kom hem med såren men detta hade inte gått bort av sig själv sade vet och gjorde mycket ont.
Nu behöver självklart inte det värsta hända din katt, ledsen om jag är lite negativ, ville bara ge ett liknande exempel.
Lycka till med din katt och hoppas den frisknar snart

Hoppas du åker till vet innan påsken är här. Akut besök då blir dyrt annars och du lär få åka till vet inom en snar framtid. Har du inte åkt så åk i morron med en gång för katten har jättont av denna skada.

Troligen har katten blivit biten/klöst i svansroten vilket är väldigt vanligt bland katter när de flyr från slagsmål.

Betten läker utanpå och innuti blir det varigt. Låter man det vara för länge utan en vet hjälp kan det bildas gångar där varet tränger fram och det är inte speciellt bra. Varkulan blir bara större och större och kan tillslut spricka vilket ger ett fult sår.

Din katt kommer att få ett litet snitt så att varet kan tryckas ut och hålan rengöras. Sen brukar de få dränage så att såret inte läker ihop för snabbt och nytt var kan bildas. Istället rinner varet ut och det läker innifrån. Katten kommer även få antibiotika.

adore skrev:
Hoppas du åker till vet innan påsken är här. Akut besök då blir dyrt annars och du lär få åka till vet inom en snar framtid. Har du inte åkt så åk i morron med en gång för katten har jättont av denna skada.

Troligen har katten blivit biten/klöst i svansroten vilket är väldigt vanligt bland katter när de flyr från slagsmål.

Betten läker utanpå och innuti blir det varigt. Låter man det vara för länge utan en vet hjälp kan det bildas gångar där varet tränger fram och det är inte speciellt bra. Varkulan blir bara större och större och kan tillslut spricka vilket ger ett fult sår.

Din katt kommer att få ett litet snitt så att varet kan tryckas ut och hålan rengöras. Sen brukar de få dränage så att såret inte läker ihop för snabbt och nytt var kan bildas. Istället rinner varet ut och det läker innifrån. Katten kommer även få antibiotika.

Jo, jag är rädd för att det är en böld :crazy: men "kulan" har minskat nu, men hon har ju fortfarande ont, men mindre.
Min kanin fick en böld på kinden, som var fullt med var, och jag fick lov att hålla henne när de öppnade kinden (hon var sövd men jag fick hålla henne i en viss ställning) och det lukatade f*n :crazy:

Nu är hon bra i svansen, hon hade ett sår som gjorde allt det onda..men nu har våran andra katt en varböld på tassen, jag tror jag blir tokig :crazy: :devil:

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska flytta från vårt stall nu som vi fått ha som vårt egna. Där bor också en katt som vi har fått ta hand om. Världens goaste och...
Svar
7
· Visningar
1 226
Senast: Saile
·
Katthälsa Igår fick jag hem min alldeles fantastiska kattunge :love: och allt går super bra! Hon fick träffa min andra katt en stund igår kväll...
Svar
0
· Visningar
653
Senast: Piek
·
Katthälsa Min ena skogis har länge haft problem med pälsen. Den har känts fet, tjock och tovig. Jag har försökt att både bada och kamma henne, men...
Svar
6
· Visningar
1 680
Senast: Kilauea
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 044
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar