Igår hämtade jag min honkatt Vessla hos en hankattsägare. Dom vackra två hade haft sitt "kärleksnäste" ute i stallet. Stallet var obebott - inga hästar - men rätt dammigt. Löpande katter tänker ju inte på att hålla sig rena så hon hade rullat sig och lortat ner sig ordentligt. Då löpet var över och jag skulle hämta så tyckte hankattsägaren att hon borde fräscha upp min misse. Hon fick sig en dusch blev schamponerad med någon slags vanligt parfymerat schampo, avsett för kvinnor och inte katter! Jag kände det direkt jag såg min katt - på flera meters håll, så hur ska då den där parfymen kännas i en kattnäsa? Jag skällde på hankattsägaren för att hon inte bett mig om lov! Jag hade aldrig gett henne lov att duscha min katt, än mindre använda stink-schampo. Jag har bara badat en katt förr och då var det pga hon hade fått olja på hela nedre delen av kroppen - då var jag ju tvungen att hjälpa till. Jag håller inte på och ställer ut, för er som gör det är det kanske en merit att katten är extra ren...