Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vilka homeopatmedel eller örter kan tänkas hjälpa en häst med lymfangit?
Hästen är naturligtvis behandlad av veterinär, men jag vill prova även alternativa vägar då antibiotika samt antiinflammatorisk medicin endast hjälpt marginellt.
Tips?
Tack på förhand!
Bufo är det viktigaste medlet vid lymfangit. Men även Arnika och Belladonna kan vara indikerade.
Äppelcidervinäger, nässla, maskros och rosmarin hjälper till att stimulera cirkulationen, rena blodet och driva ut slagg.
Till alla: stort tack för hjälpen!
Martha: vad är skillnaden mellan D12 och D30?
Hästen det gäller har en elak och mycket segdragen lymfangit (som tom varit inne på klinik). Vad tror du på i detta fall?
det är styrkan, ju högre , ju mer utspätt, men ju mer kroniskt, ju högre styrka skall man gå på.....så jag skulle nog köra D30 på din om det har varit ett tag..funkar inte det kan du gå upp en styrka till....
har du piller eller tabletter
piller 10 st morg o kväll 2 dgr sedan 1 gång om dagen tills du ser ändring, ge nån dag tll extra sedan kan du sluta
tbl 2 st...och lika som ovan....
Förlåt en okunnig, men hur kommer det sig att en lägre koncentration kan ge starkare effekt när det inom kemins värld är precis tvärtom? Jag har hört att de mest utspädda inte innehåller en enda molekyl av det verksamma ämnet utan att det är vattnet som skulle ha ett "minne". Varför kan man då inte använda precis vilket vatten som helst? Allt vatten på denna jord måste ju under årmiljonerna i sitt eviga kretslopp varit i kontakt med allt. Då måste ju vattnet "minnas" en hel massa saker?? Jag förstår inte resonemanget! Kan någon förklara?
Trädgård & Växter Jag har varit ner till Skåne på lite minisemester i veckan och ehm... Man kan ju inte åka bort utan att shoppa växter heller?! :D
Såg...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.