Karin87

Trådstartare
Hejsan!
Är det någon som gått på Hólar, som kan säga hur det är? Hur anmäler man sig dit? Hittar inget om det, inte ens på Hólars hemsida...
Hur känns det att plugga så långt hemifrån? Har det ordnat sig med hästar för er?
Hoppas det finns någon som kan berätta nåt! :)
Mvh Karin

Sv: Hólar

i det numret av "Islandshästen" som kom idag var det en "annons" om Hólar och att man skall söka in dit.

/Malin

Ja, jag såg det...men jag har gått in på hemsidan för o titta men det står inte på engelska, så nu börjar jag undra om man kanske måste kunna isländska för att gå där? Trodde engelska räckte men kanske inte? Nån som vet?

När jag gick där (snart 10 år sedan) var all undervisning på Isländska och jag skulle tro att det är så fortfarande (det är ju en isländsk skola på Island!!!), man behövde dock inte kunna skriva på Isländska utan det gick bra att svara på Svenska eller Engelska på proven.

All undervisning är på isländska på Hólar, därav är all info på isländska på hemsidan.

Så första steget er að læra íslensku!

/Jonaz

Jepp du måste kunna isländska för att gå där. många av de utländska eleverna där jobbar på en gård på Island i ca 1 år innan skolstarten och lär sig språket.

/Malin

tack för alla svar!
hitta sidan på engelska där ja läste det ni sa o mera. :)
så nu får ja lära mej isländska då ;) hihi...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Squie
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 373
Senast: linnsan
·
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Piaff
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 511
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar