Hökensåsritten

Sv: Hökensåsritten

Ett stort tack till Billingens Distansridklubb för en välarrangerad ritt!
Det ösregnade på morgonen, och jag var som en blöt katt före start. Men när vi red fram såg man en strimma blått på himlen, och sen klarade vi oss hela dan. Några droppar här och där, men inget som störde.

En välmarkerad och fin, ganska kuperad bana som gick i kors och tvärs över hökensås. Tallar, ljung och vitmossa så lång ögat såg. Bra speaker, trevliga funktionärer och ett väldigt fint och välfyllt prisbord.

Jag och William hoppas på att vi kan komma tillbaks nästa år!

//Josefin

Jag instämmer tillfullo med Galadriel! Även om jag inte har någon koll på prisbordet;)
En fantastiskt trevlig och vacker tävling! Bara färden efter Jönköping och uppåt längs Vättern fick mej att bli hänförd!
Och banan var lätt kuperad och underbara ridvägar och även om allt regnande bjöd på vadande i vattenpölar så blev det aldrig lerigt!
Bra jobbat Billingens distansklubb!:bow:

Prisbordet var toppen.:)
500 spänn, en massa fina hudvårdsgrejor, (hm, vad är det för fel på kornas helosansalva?), ficklampa, nessesär, hästschampo, hästlinement, paraply , gimma och grimskaft. Detta bara till en stackars tvåa.;) Vinnaren fick säkert mycket mer...
Hinknissen min fick en hink med lite blandat, godis och sånt.

Undra om tävlingsarrangörer vet hur gärna man vill se protokollen, medan tävlingen är i färskt minne?
Jag är nyfiken:o, och hoppas på reslutat och protokoll i morgon.

Ett tips till er alla som har hand om arrangörernas hemsidor.
Lägg gärna ut på er hemsida när resultaten beräknas läggas ut, så slipper man surfa in 17 ggr i timmen för att kolla.

Senast ändrad:

1 Josefin och William BC
2 Camilla och Dandher
Grattis! Måste vara för det proffsiga groomningen :angel:.
3 Norskan
Nu är det lite mera osäkert men jag TROR
4Jessica och Ruwatcha
Okänt ekipage. Liten flugskimmel med rosa träns.
6 Gunnel och Sven

Utesl
Hasse och Antykwariat
Ulla Och Granit

Som wowwhatagirl skrev så blev even Sophia och Xenophon godkända men det var en till i klassen som jag inte har nån som helst koll på.

/Linnea

Jag och Jessica hade sällskap runt hela banan och kom på sista och näst sista plats, :angel: vem som kom vart vet jag inte men ngn fjärdeplacering var inte inblandad iaf. :D Båda våra hästar gick sin första 8a så vi tog det lugnt och fint!
Och jag kan meddela att Xenophon travar glatt runt i sin hage och är inte nämnvärt påverkad. :)

Tack till Billingens distansridklubb, jättetrevlig ritt med toppenfunktionärer, välmarkerad bana, bra organisation - inget att klaga på!

/ Sophia

nu finns resultatlistorna från hökensåsritten ute på billingensdistans.com

Liknande trådar

Hoppning I morgon drar äntligen Världscupen 2023-2024 igång. Premiären går i Oslo. Några mer som är taggade? Och framförallt - någon som har...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
20 939
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Den populära formen av Betfor snitsel har slutat att produceras i Sverige, och kommer inte längre finnas att köpa. Produktionsproblem...
2
Svar
23
· Visningar
3 098
Senast: Mia_R
·
Däggdjur I min del av landet finns det inte vilda kaniner. Tydligen så har dock en del tamkaniner lyckats överleva i det vilda och blivit...
Svar
13
· Visningar
1 597
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
710
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka