höjder sm?

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

bootzie

vilken höjd ligger sm på för kat C och vilken höjd för kat D :P har typ fått för mej att det ligger runt 120-130

Sv: höjder sm?

På utomhus sm hoppar c-ponnierna 120 hela sm igenom. D-ponnierna hoppar 130 i kvalen och 135 i finalen.

På inomhus sm går första kvalet i 115 för c-ponnierna och sen andra kvalet och finalen i 120. D-ponnierna hoppar 130.

okej inte så högt :P då kan jag pusta ut :D en kompis kom och sa till mej att den gick i 130 för kat c

Inte så högt?! att hoppa en bana på 135 med min d-ponny känns väääldigt avlägset efter uteslutning ur LC igår ;):p

:bow::bow: till alla duktiga hästar (och ryttare) som hoppar såna banor :bow::D

Vadå inte så högt? De är ju de högsta klasserna för ponny, 130 finns inte ens för C!

hon menar nog att hon inte tycker det är så högt , det finns ju dom som tycker 50 cm är högt , vissa tycker 130 är lågt :p typ ..

Nejnej visst 130 är inga gigantiska höjder om man bara har hindret framför sig. Men sitter man på en C ponny så är det ganska maffigt! Tycker inte att man kan kalla det lågt.. 160 är visst inte heller så högt.

130 inte högt? :eek: Dessutom en krånglig bana där hinderna är maxade så är det nog rätt hårt.

ja men det är inte så högt att jag inte kan tävla det xD visst tkr jag att det är högt men har man e max cponny som hoppar allt så känns det inte så högt :P

Men du är ju fortfarande bara på lokalnivå. Du har ju inte en aning om vad en SM-bana innebär. Ett hinder på 120 är liksom inte riktigt tillräckligt. Men visst, lycka till.

nä jag tävlar regionalt och jag vet visst vad det innebär ska tävla LA i slutet på sommarn

men det kanske inte ts tycker ... vad vet jag
jag bara svara vad jag trodde ;)

Va och kollade på utesm i sommras(såg endast finalen dock), och visst kan jag tycka att vissa 120 hinder var för sig inte känns jättehögt.
Men bara banan i sig ställer stooooora krav på både ryttare och häst, kan inte på nått sätt jämföras med vanlig regional.
Jag är verkligen impad av dem som hade klarat av att hoppa 2 st kvalklasser i MsvA för att sedan komma runt på finalen!!
Inget man gör utan vidare.

Okej, kan du inte skapa en tråd sen där du berättar vilken skillnad det är på LA (1m) och MSV A (120)?
Ska bli riktigt kul...

Bara för att man kan hoppa enstaka hinder på 120, eller högre. Kanske till ochmed en bana på träning så kan jag LOVA att det är inte så enkelt som det kanske ser ut..

det är lite skillnad från att du HAR hoppat regional tävling och tänker hoppa LA i slutet av sommarn, det är många som hoppar på regional nivå i fleera år men ändå inte kmr till sm.. nej visst höjden kanske inte är ditt problem enligt dig, men eftersom att du skrev i någon tråd att du har hoppat 1,20 så är det stoooor skillnad till att hoppa en tekniskt svår bana på 1,20. det svåra med sm kanske inte är höjden, utan det tekniska, men jag ska hålla utkik efter en isis som hoppar sm, då är det säkert du ;)

jo gör det :P hahah tekniska svårighete jobbar vi på nu :P men vi har ju mer än ett år på oss

Ett år från lokal LB via nationella MsvA till SM-kval? En ryttare som aldrig tävlat de klasserna på en islandshäst? Du bor dessutom uppe i Luleå så hur många nationella msvA har du på ett år?

Är det inte bättre att lägga upp rimliga mål? Trist om du ska försöka pressa din häst genom detta vansinne.

Ett år från lokal LB via nationella MsvA till SM-kval? En ryttare som aldrig tävlat de klasserna på en islandshäst? Du bor dessutom uppe i Luleå så hur många nationella msvA har du på ett år?

Är det inte bättre att lägga upp rimliga mål? Trist om du ska försöka pressa din häst genom detta vansinne.

Ja herregud det är ju jättstor skillnad men det lär ju visa sig om inte annat

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Katten kom med en liten klösmöbel. Hon använder faktiskt den för att klösa klorna på, men hon utnyttjar inte den särskilt mycket, jag...
Svar
19
· Visningar
602
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henriksdals RF står värd för sin andra SM-vecka och idag sken solen ikapp på seniorerna som red sitt andra kval en dag senare än...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 138
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka