höjd på föl

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BrokenSilence
  • Startdatum Startdatum
B

BrokenSilence

tänkte att ni som kan det här med avel å så borde ju veta..

om ett fjolårsföl är ca 115cm i mkh nu, kan det då bli en d ponny?? eller hur hög borde den bli? sådär cirka på ett ungefär alltså..

Sv: höjd på föl

Det är svårt att svara på sådana frågor ! Först och främst så måst du skriva vad det är för ras och sedan stammen och storleken på ev. syskon, föräldrar mor och farföräldrar och sedan i slutändan så kan det bli vad som helst i alla fall. :D
Hälsningar Helen

hehe, åkejj. vet inget om pållen, bara såg en annons där det stog.. blev lite fundersam bara ifall det kunde stämma

Spontant har jag svårt att tro att det blir en D-ponny. Mina D-ponnisar har alla varit över 1.30 som 1 åringar.

Liknande trådar

Avel Hej! Hur stora var era föl som 6 mån resp 1 år och sen vuxna? Mitt föl är 5 mån och ca 123, hennes mamma är d ponny o pappa 167. Hoppas...
Svar
13
· Visningar
1 573
Senast: Jaasse
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 202

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Ridskoleryttare

Omröstningar