Sv: Höjd på blivande distanshästar
haha jag kan inte sluta se Bellman framför mig, tror han håller på att bli min idol
Nej men för att bidra något till tråden så håller jag med angående att de mindre hästarna faktiskt kan hävda sig bland de högre. Min egan arab Amber är ju bara 146cm och i år var vi med i två 8: or utan problem där hon även vann den ena. Hon har otrolig förmåga till att ta mark, när det andra hästarna galopperar på tävlingarna så brukar Amber trava. Så man ska inte bli allt för ledsen om man har en liten häst, men om hennes förmåga håller till tolvorna återstår att se nästa säsong, men jag tvivlar inte.
Min 4 åriga Morganhäst Ballad som just nu är i distansträning mätte jag nyligen till 148,5 cm. Är ganska övertygad om att hon kommer stanna där.
2 åriga Morganhingsten mätte jag till ca 147-148cm, ser ut till att växa till över 150cm iaf.
1 årig Morganhingst, är 138 cm (hihi så liten) är bara långa ben och är enormt bakhög...riktigt läskigt. Han kommer trots sin lilla storlek nu skjuta iväg rätt mycket tror jag, det gjorde hans pappa iaf.
5 årig Arab sto är 153,5 cm och där tror jag hon stannar.
3 årig Morgansto ca 144 cm, väldigt sent utvecklad men tror att hon kommer växa några centimeter till.
3 årigt Morgansto ca 145 cm, tvivlar på att hon växer mer på höjden...mer på bredden bara
Så de va några av mina blivande distansare