Höjd för D-ponny i KM?

M

Mallevic

Jag ska tävla KM i hoppning i höst med min D-ponny!
Men jag är osäker på hur högt det blir då.
Någon som vet? :confused:

Sv: Höjd för D-ponny i KM?

Det brukar vara olika från klubb till klubb, så ta kontakt med din ridklubb så får du ett helt korrekt svar=)

okej,
men det är runt 90cm va?

När jag red en KM-klass på D-ponny gick den i LD, men då var det på en ganska liten klubb där det inte fanns några ryttare som red högre klasser än LD/LC. Men vet andra, större klubbar där KMet gått i LB. Så det beror ju lite på=)

det är typ olika klubb till klubb. i min klubb går "lilla km" i LC och stora LB :)

det är typ olika klubb till klubb. i min klubb går "lilla km" i LC och "stora" LB :)

det är som sagt olika från klubb till klubb. men jag tror det är vanligast det går i LC, i så fall 90 för d-ponny :)

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Elo
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Är jag för stor för d-ponny?? Är ca 172 och väger ca 68 kg.
Svar
13
· Visningar
1 376
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Extremt het häst
  • Dressyrsnack nummer 18