Höja sin sgi/föräldrapenning?

Diana

Trådstartare
Hur länge måste man jobba för att höja sin sgi? Är det timmarna man jobbar eller lönen det räknas på? Och vad händer om man börjar plugga?

Jag vet att man kan kolla på Försäkringskassans hemsida men jag blir bara mer förvirrad då... Sa till min vän, som vill veta, att på Buke finns det alltid svar!:)

Sv: Höja sin sgi/föräldrapenning?

finns redan trådar om detta, men det är sex sammanhängade månaders lön som räknas, du måste alltså jobab i 6 månader i sträck för att sgi ska kunna beräknas..
och börjar du studera måste du fullt studielån+bidrag hela tiden för att sgi ska behållas..

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 748
Övr. Barn Vi sitter här hemma och planerar resten av föräldraledigheten, och inser… vi har inte skyddat min mans SGI. Har varit alldeles för...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 846
Senast: Twihard
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 700
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24