Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast jag är inte heller religiös, men jag gillar högtider och framför allt ledigheter. Jul handlar för mig inte alls om Jesus (speciellt eftersom vi idag vet att han inte föddes på jul utan det är en efterhandskonstruktion av kyrkan för att värva medlemmar), utan det handlar mer om att ge presenter till nära och kära, äta gott och få njuta av stämningen.Att fira religiösa högtider känns helt meningslöst eftersom jag inte är religiös.
Annat-alternativet omfattar för min del betydligt fler saker än de listade högtiderna. I min familj och en del vänner firar vi ganska många olika saker. Men firar som i äter och dricker och umgås. Inte som i fest och klänning och dans. Men det är ju en smaksak.Är det bara jag som tar varje tillfälle i akt till en rolig tillställning och firande?
Tjugondagknut firar jag inte, men alla andra på listan, inkl några Annat.
Ja alltså det är ju inte så att vi som svarat att vi bara firar ett par grejer lever i totalt grått mörker resten av året, ruttnandes hemma .Är det bara jag som tar varje tillfälle i akt till en rolig tillställning och firande?