Högtider och annat som "ska" firas

`Vilka högtider firar du?

• Födelsedag

Röster: 74 84,1%
  • Tjugondagknut

Röster: 0 0,0%
  • Påsk

Röster: 40 45,5%
  • Valborg

Röster: 24 27,3%
  • Nationaldagen

Röster: 4 4,5%
  • Midsommar

Röster: 63 71,6%
  • Allhelgona/Haloween

Röster: 11 12,5%
  • Jul

Röster: 80 90,9%
  • Nyår

Röster: 67 76,1%
  • Annat

Röster: 9 10,2%

• Antal omröstningsdeltagare
    88
Är det bara jag som tar varje tillfälle i akt till en rolig tillställning och firande?

Tjugondagknut firar jag inte, men alla andra på listan, inkl några Annat.

Jag firar inte något, men noterar att hundarna fyller år.
Jag har aldrig riktigt förstått vitsen med att fira saker. Varje gång någon pratar om att fira något så tänker jag "varför?". Kanske för att jag aldrig hittat något sätt att fira på som känns bra för mig. Att fira religiösa högtider känns helt meningslöst eftersom jag inte är religiös.

Att fira religiösa högtider känns helt meningslöst eftersom jag inte är religiös.
Fast jag är inte heller religiös, men jag gillar högtider och framför allt ledigheter. Jul handlar för mig inte alls om Jesus (speciellt eftersom vi idag vet att han inte föddes på jul utan det är en efterhandskonstruktion av kyrkan för att värva medlemmar), utan det handlar mer om att ge presenter till nära och kära, äta gott och få njuta av stämningen.

Och det är nog stämningen jag är ute efter. Stämningen när det är valborg och sommaren snart är här. Och midsommar när jorden ska befruktas och sommaren är på topp. Och kräftpremiären när stämningen är i topp, nubben är god och det frossas i goda vänners lag.

Det är lite som att gå på konsert, stämningen och vibe:en är det viktigaste.

Firar inget direkt men blir lite firad på födelsedagen och uppmärksammar andras. Annars avskyr jag alla sådana högtider. Nyår gillar jag dock, gillar att "vända blad". Men är rädd för fyrverkerier så det är ju dåligt ändå :down:.

Firar födelsedagar, jul och ibland midsommar. Är egentligen inte så mycket för högtider. Nyår spenderas i soffan med hundarna. Påsk kan jag inte ens minnas när det firades senast.

Jag gillar att fira, så förutom vanliga traditionshelger så uppmärksammar vi gärna trettondagsafton (trettondagsbal), midvintersolståndet och diverse egenpåhittade traditioner. Har dock väldigt få måsten kopplade till firandet, det är bara kul att ha en anledning att ställa till med fest.

Är det bara jag som tar varje tillfälle i akt till en rolig tillställning och firande?

Tjugondagknut firar jag inte, men alla andra på listan, inkl några Annat.
Annat-alternativet omfattar för min del betydligt fler saker än de listade högtiderna. I min familj och en del vänner firar vi ganska många olika saker. Men firar som i äter och dricker och umgås. Inte som i fest och klänning och dans. Men det är ju en smaksak.

Ja alltså det är ju inte så att vi som svarat att vi bara firar ett par grejer lever i totalt grått mörker resten av året, ruttnandes hemma :p.

Jag går på roliga tillställningar typ varje vecka. De är bara inte kopplade till våra traditonella högtider.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka