Högsta skärmupplösningen.

D

Dasjenka

Vilken är den högsta, vanliga skärmupplösningen man kan ha? Det kan vara bra att veta när man gör en hemsida.

Jag trodde att 1280*1024 var den högsta eftersom den är den högsta som min skärm klarar av, men tydligen kan man ha högre upplösningar än så.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

1920 x 1200 börjar bli ganska vanligt, men det finns skärmar som är betydligt större än så. Och man vet ju inte vad som kommer hända i framtiden.

Det är bäst om du gör hemsidan så att det inte har någon betydelse hur stor skärm besökaren har. Det ska inte vara så krångligt att få till.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Du kan alltid centrera den till 800 i bredd (minus lite för lister o sånt) så passar den för 99,99%. Upplösning kan som sagt variera stort, innan hade jag 2048*768 så ;)
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

1024x768 är den vanligaste upplösningen idag.

Min personliga skärm kan jag köra iväg till 2048x1536. dvs det dubbla. fast då ser jag inget :)

Bästa lösningen för olika upplösningar idag är en sida som ändrar sig något i storlek beroende på fönstret.. och en knapp så man kan öka textstorleken och sådär. perfekt! :)
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Hur många är det egentligen som har widescreen-skärmar? :smirk:
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Jag har ibland 1600x1200 på mina. Alla våra utan plattskärmen kan ha det. Och det är rätt bekvämt att ha den skärmupplösningen.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Tack för alla svar. :)

Jag har löst problemet med min hemsida nu. Förut hade jag lite problem med hur bakgrunden skulle se ut för att det inte skulle bli tokigt i stora skärmupplösningar. Oftast brukar jag se till att lägga hemsidan i en Iframe så att den är lika stor i alla upplösningar, men nu tänkte jag testa att ha en sida där Iframen har en lika stor höjd som skärmen (100%); det är så irriterande när texten är i små Iframes.. =/
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Hade man haft det så! :d

Det är vad det siktas på till efter sommaren :)
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

2560 x 1600 bildpunkter är maximalt på Apples 30" TFT-skärm och det är världens största skärm.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Elajten skrev:
2560 x 1600 bildpunkter är maximalt på Apples 30" TFT-skärm och det är världens största skärm.
Skjermens størrelse i tommer har ikke nødvendigvis samsvar med skjermens oppløsning ;)

Som well_what_the_hell nevner. 1024x768 er fremdeles det som er mest vanlig. I og med at de fleste sidene er designet for det (vanligst er vel å designe for 800 i bredde, eventuelt med reklame utenfor dette feltet. Typisk avisdesign), synes jeg du fremdeles bør fortsette med det. De som har høyere oppløsning er vant med at det er sånn. Sjelden jeg f.eks. velger å kjøre fullscreen på nettleser.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Sen när då? Min chef har en 50" monitor till sin PC.

Upplösningen har jag klått med råge också, har som mest haft 3072*768 :p
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Renkött skrev:
Sen när då? Min chef har en 50" monitor till sin PC.

Upplösningen har jag klått med råge också, har som mest haft 3072*768 :p


50" tft monitor?? Visst, jag tror dig om du länkar......har liksom aldrig hört talas om det. Och gärna en länk till upplösningen med ja...
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Samsung Plasma monitor, och ja det är en monitor och ingen TV då den orginal bara har VGA och DVI ingång, man kan dock köpa till ett TV-kit så man kan kolla på TV också.

42" är inte helt ovanliga att företag handlar, lättare att dra en skärm än en tv på företaget, sen var den hamnar har inte jag med att göra ;).

Men du vill kanske ha bekräftelse på att det finns så stora plasmor?

Upplösning är inte särskilt märkvärdig alls.. 3st skärmar i bredd sammankopplad till en. Väntar du lite ska jag leta fram en bild på hur mitt skrivbord såg ut innan ;)
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Renkött skrev:

jaja...löjligt att ens köpa så stort...... men det står fortfarande inte vad max upplösning är så det kan du gärna länka till..är inte överbevisad förrän du länkar till det.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Upplösning till de där skärmarna står i specen.

Men när det gäller upplösningen förstår jag inte vad du vill ha bevisat?
3st videoutgångar, i mitt fall löst med 3st grafikkort, varsin 17" skärm, med 1024*768 på de 3skärmarna (upp till 8st stöds). 1024*3=3072.

Sen förstår jag inte det löjliga? Visa tycker kanske det är värt pengarna för en ordentlig skärm, och man kan ju använda den till mer än bara datorskärm så.
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Renkött skrev:
Upplösning till de där skärmarna står i specen.

Men när det gäller upplösningen förstår jag inte vad du vill ha bevisat?
3st videoutgångar, i mitt fall löst med 3st grafikkort, varsin 17" skärm, med 1024*768 på de 3skärmarna (upp till 8st stöds). 1024*3=3072.

Sen förstår jag inte det löjliga? Visa tycker kanske det är värt pengarna för en ordentlig skärm, och man kan ju använda den till mer än bara datorskärm så.

Jag tror att trådskaparen har haft EN skärm i åtanke.....inte flera...
 
Sv: Högsta skärmupplösningen.

Men det blir ett skrivbord, bara lite plast ivägen, bara att flytta musen från en skärm till en annan så.. Det åkta dock bort då det blev så satans varmt i rummet.. Till o med på vintern fick man ha fönstret öppet :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
764
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 488
Senast: Rie
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
967
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
510
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp