högakusten stöveln,nån?

Fibusen

Trådstartare
jag köpte ett par begagnade höga kusten,och jag har knappt använt dom..

är dom väldigt små i storlekarna eller? säljaren sa då att det var 39,men dom är små! jag brukar kunna klämma in foten i en 38.. och runt vaden är dom jätte jätte mini,kan knappt dra upp dom riktigt...

så nu är frågan om hon har ljugit om storleken? om hon har det så är det ju inte så mkt att göra åt,men jag lär ju köpa nya... tänkte kolla på ett par liknande igen,om det blir höga kusten,graninge eller carlskrona.. ni vet vuilken stövelmoddel jag menar va?

sen har mina stövlar typ "rest" sig fram i tåna,så dom är uppe en -två centimeter när man står..

kan man kasnke töja ut skafftet? det är sömmen på skafftet som är liten..
foten är bra så länge jag inte har i nån tjockare socka,och jag ska bara ha dom som sommarstövel i allafall..

nån som har ägt dessa stövlar,och kan beskriva hur dom hållt sig..?

Sv: högakusten stöveln,nån?

Graningestövlar torkar i foten om man haft dem mycket först och sedan ställt dem ett tag. Alltså så krymper plastdelen något.
Angående skaften så har jag inte märkt något på dem, de är ju i bättre kvalitet än både Höga Kusten och Carlskrona vad jag vet.
Jag kan rekommendera Graninge. Efter typ daglig användning i 3-4 år så börjar sulan smulas och behöver sulas om, det tar vår skomakare 400 kr för och stövlarna blir som nya igen.
Klart värt pengarna iaf.

jag har högakusten, har haft dem två år snvänder dem mkt höst o vår o de är i nyskick. Lite små i storleken, jag har normalt 37 o har 37 i styöveln. De har inte rest sig.
Provade du inte stöveln när du köpte dem??
Storleken står ju under foten.

*kl*

Jag har ett par graningestövlar som jag mest använder när det är slaskväder. Tycker inte att de är sköna för fem öre.

- alldeles för breda i foten
- för korta i skaftet
- för breda skaft
- för tight i sömmen mellan skaft och fot
(man får tvinga in foten)

Dessutom så har dom efter 1.5 års sporadisk användning totalt smulat sönder i hälen. Stora bitar av sulan faller loss...

nej,tyvär så provade jag inte stöveln,skickade efter dom,och dom var så pass billiga.....
storleken kan jag inte se... är slitna under..:mad:

okej,kanske därför sulan rest sig...

om man använder dom regelbundet,blir sulan normal då?

Jag kan inte ha höga kusten, för de är alldeles för vida i skaften och för höga.
Men de jag har provat har varit bra i foten dvs att de är i samma storlek som jag har i skor.
Graninge är sköna.
Har 2 par tävlingsstövlar därifrån.
Någon specialmodell tydligen.
Vet inte om de går att få tag på nu.
Smala ganska korta skaft och dragkedja bak.
JAg tränar och tävlar i dem och de är jättesköna.
Lätta att gå in också, får inga skav.

jo,jag provade ett par graninge när jag var på H**ks här för nån vecka sen,och jag tog en extra vid,eftersom mina högakusten är små,men jag tror nog att jag skulle få plats med BÄGGE mina ben i en stövel då! :rofl:

tur var väll det eftersom man börjar ju funder på om man hade lagt på sig på VADERNA!

annars en normal graninge var väll så där... ganska stora dom med..

ska satsa på en helt annan stövel nu!

bara det blir nå "penninge" över så! :d

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Zpunk
·
Utrustning Jag har behov av gummistövlar men det är helt hopplöst att hitta stövlar som är tillräckligt breda för vaderna samt att dom håller tätt...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: sweep
·
Utrustning Jag måste köpa nya ridstövlar, mina gamla läcker värre än Titanic och jag börjar tröttna på att vara blöt om fötterna av att gå från...
Svar
4
· Visningar
1 397
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 154
Senast: Eme_liie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V