Hög sockerhalt i hö

lector

Trådstartare
Tankar om denna analys.
Har ett 10-årigt KWPN sto som är svår att få hull på och tanken är att hon ska betäckas så småningom, tror ni att detta hö skulle kunna vara något?
IMG_0504.webp

Senast ändrad:
Förutom sockret ser det okej ut till den typ av häst du har. Har din häst inte problem med mycket socker i fodret så kan det funka men jag hade försökt hitta ett bättre alternativ.
Tänk på att du även behöver ha mineralanalys, både micro- och macromineraler. På denna analys är endast energi och protein med, och socker då.

Jag föredrar om energiinnehållet kommer från fett och inte socker.
Om den är svår att hålla hull kanske du ska titta efter en lägre kvot mj/smrp också, runt 5-6. Och som ovan skriver se över mineralerna.

Väl dräktig/digivande är en kvot på 7,3 väldigt skönt för plånboken däremot.. ;)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
545
Senast: Sryoqwe
·
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 179
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
743
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka