Hög lång manke, rak lång rygg, omöjligt hitta sadel.

Miri

Trådstartare
Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst.
Jag letar efter en allround eller hoppsadel till min häst med lång hög manke och lång rak rygg. Jag fick med en sadel vid köp men den har sen dess blivit utväxt.
Han har dessutom rätt långa bogblad som gör att var och varannan sadel glider bak.
Jag har testat och letat som en galning men hittar ingen som sitter helt perfekt.
Testat med bomlösa men de trivs han verkligen inte i och blir obekväm.
Det känns smått hopplöst.

Nu är det 15 år sedan jag köpte den sadeln, men min häst hade rejäla bogblad, en stor och lång manke och rak (lång) rygg, han hade M&N vilket låg bra på honom (Sedan passade den inte mig egentligen har jag insett i efterhand sedan jag testat Baines och min fladdrig skänkel blev stilla, men det är en annan historia) . Det verkar som M&N är ännu mer ute än de var då. Men på honom så låg de betydlgt bättre än Prestige och Childeric.

På den jag hade som var sådan låg Prestige Roma jump bra. Även Albion och Kieffer kan vara värt att prova.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
549
Senast: Jeps
·
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
875
Senast: Fiorano
·
Utrustning Hjälp.. Jag försöker hitta en billigare hoppsadel som passar en hög manke, bred rygg (ca 110 grader) och breda tornutskott. Då det är en...
Svar
7
· Visningar
857
Senast: Karoliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31