C
caaaspar
Idag var jag i stallet och red ett dressyrpass vid lunch, min häst kändes precis som vanligt och jag släppte ut honom i hagen igen efteråt. När jag kom tillbaka till stallet vid halv 5 tiden hade han inte ätit upp sin eftermiddags mat och var allmänt hängig, brydde sig inte om någonting. I vanliga fall är han väldigt på och nyfiken och ska jämt vara med och kolla. Tog ut honom i gången och han var fortfarande lika hängig, tempade honom och den visade hela 39,3(!!!) grader. Ringde vet direkt och hon trodde att det kunde vara något virusliknande. Inne i boxen la han sig ner och Det första vi tänkte på var kolik så gick med honom ett tag ute och sen gav vi honom vatten med spruta för att han skulle få i sig vätska. Tempade igen och då hade febern gått ner till 38,5. Lät honom vila en stund och sen gick vi igen, tempade åter igen och den här gången var den nere på 38,0. Åkte precis hem därifrån och han var lika pigg som vanligt, ska dock ner dit snart igen. Någon som har en aning om vad det kan vara????