Höftledsfel!

M

mozilla

Symtom vid besvär? Har haft hund i drygt 20 år,dock aldrig någon som haft HD,har för 2 år sen övertagit en hane(medveten om att den hade HD),större ras,45kgdå 5år,nu snart 7år!
Tycker mig märka lite slöhet vid promenader! Vad ska jag vara uppmärksam på för att veta om det är höfterna som börjar krångla?Han har C(lindrig) och D(måttlig) på höfterna!

Sv: Höftledsfel!

Det första jag märkte på den golden jag hade var att när hon skulle gå upp i en trappa så hoppade hon jämfota med bakbenen. Var stel , gick stelt och gick ofta i passgång. Sen var hon också väldigt fet. Åt som en häst, allt gick ner. Hon fick avlivas vid 10 års ålder, då hade hon så ont att hon satt i trädgården och skrek rakt ut. Då var det dags. Fy attan va jag tjöt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 890
Senast: MML
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
886
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 814
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka